Întrebaţi, în cadrul unui studiu realizat de grupul KRUK în cele patru țări în care operează, ce reguli aplică atunci când fac educaţie financiară copiilor, 97% dintre cehi şi 93% dintre slovaci spun că îi implică pe cei tineri în procesul decizional cu privire la bugetul familiei.
La polul opus se află polonezii şi românii. Doar 49% dintre locuitorii din Polonia îşi implică și copiii în stabilirea bugetului familiei şi numai 12% dintre români procedează astfel.
Est-europenii, datoriile și educația financiară
Totodată, cehii (75%), polonezii (64%) și slovacii (69%) le dau bani copiilor fără a-i întreba pe ce îi vor cheltui, în timp ce numai 15% dintre români nu sunt interesați de acest aspect.
“Din studiu putem observa că în Polonia, Cehia şi Slovacia părinţii au mai multă încredere în copiii lor şi le acordă un grad de libertate mai mare decât în familiile românilor”, spune Tomasz Ignaczak, director general al KRUK România.
Pe de altă parte, cetăţenii din cele patru ţări în care operează grupul KRUK se arată reticenţi în a recompensa financiar notele bune luate de copii. Astfel, o treime dintre cehi şi slovaci oferă un stimul financiar copiilor pentru notele bune luate la şcoală, iar în Polonia doar un sfert din populaţie încurajează astfel de practici și doar 5% dintre români îşi recompensează copiii pentru rezultatele bune la învăţătură.