Cautare




, Contributor

Internet |
|

Cum a evoluat piața de e-commerce din România la un an de la primul caz COVID? 

La un an de la înregistrarea oficială a primului caz de Covid-19 în România, comerțul online a înregistrat o creștere de 50% a numărului comenzilor față de perioada pre-pandemie, arată datele MerchantPro.  
060 core e-commerce 2

Astfel, potrivit MerchantPro, platformă de soluții SaaS pentru eCommerce, pe care funcționează peste 1500 magazine online locale, în 2021 tendințele merg către maturizarea pieței, optimizarea și diversificarea serviciilor de plată și livrare, precum și către extinderea pe piața internațională pentru mulți retaileri locali care și-au consolidat poziția la nivel național. 

Anul pandemiei a accelerat dezvoltarea din online cu mult peste așteptări și previziuni, astfel încât cifrele la nivel de piață au înregistat record după record. În privința comenzilor, perioada 25 februarie 2020- 24 februarie 2021 a adus o creștere de 50% în numărul acestora și de 60% ca valoare față de perioada precedentă. Dinamica pozitivă se menține, însă creșterile sunt mai temperate, ca urmare a unui proces de maturizare a pieței și de consolidare a jucătorilor care au făcut rapid trecerea din offline către online, se arată în comunicat. 

Adopția online-ului va continua mai ales în rândul retailerilor locali. În același timp, jucătorii internaționali văd România ca o piață tot mai atractivă, deci vom vedea nume noi. Odată cu reluarea muncii la birou și sezonul cald, unul dintre domeniile în care anticipăm o creștere semnificativă este retailul de fashion, unde în 2020 dinamica nu a fost la fel de accelerată ca pe alte verticale“, a precizat Arthur Rădulescu, CEO Merchant Pro.

Printre tendințele care se remarcă în 2021, la un an de la declanșarea crizei pandemice, se numără diversificarea metodelor de plată și de livrare. Astfel, continuând trendul pozitiv al plăților cu cardul, se preconizează implementarea unor metode inovatoare pe zona de plăți, cum ar fi soluții de open banking, dar și intrarea unor noi jucători internaționali pe piața locală a plăților online. De asemenea, comercianții vor încerca să-și câștige o poziție cât mai avantajoasă în piață și prin oferirea de soluții alternative pentru livrare. 

În 2020, platforma Merchant Pro a generat venituri de 625.000 euro, în creștere cu 25% față de 2019.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii