Cautare




, Contributor

Partener Platypus Group

Opinii |
|

Cum (de nu mai) vin ideile

Zilele trecute, când mă dădeam jos din mașină, m-a lovit o idee. De-abia pusesem un picior pe astfalt, când am rămas blocat ca lovit de fulger și i-am zis soției mele „Asta e!”
Lorand_Balint.JPG

M-am lăsat pe spate pe scaun, am stat 30-45 de secunde și am reflectat asupra ei, după care m-am dat jos zâmbind cu gura până la urechi și gândindu-mă câtă dreptate a avut James Webb Young când a scris prin 1940 „How ideas come”. A scris articolul la ceva vreme după ce fusese întrebat de către un redactor cum îi vin ideile și nu știuse ce să răspundă pentru că la urma urmelor ideile vin pur și simplu: stai, te gândești și ele vin.

Nu i-a plăcut răspunsul pe care l-a dat și o perioadă a fost foarte atent la ce idei îi veneau și în ce condiții. Și a ajuns la concluzia că, în cele mai multe situații, sunt patru pași prin care trebuie să treci.

Din păcate pentru industria de publicitate din Romania, în anul 2014 situațiile în care există o șansă minimă să urmezi acești pași sunt extrem, extrem, extrem de rare.

I. Trebuie să trăiești o viață cât mai bogată. Să trăiești situații cât mai diferite, să interacționezi cu oameni de toate felurile, să vezi, să citești și să asculți lucruri cât mai diferite. Să călătorești în locuri în care nu ai mai fost – în esență să te expui la cât mai multe și diferite lucruri cât trăiești.

II. Trebuie să înțelegi cât se poate de bine brieful, categoria pe care lucrezi, să trăiești fenomenul din plin. Dacă lucrezi un proiect pentru handbal, să te duci la meciuri, în vestiare, să petreci timp cu galeria, să te pui în pielea organizatorilor de meciuri, să citești literatura de specialitate. Să petreci cât mai mult timp și să trăiești cât mai multe experiențe legate de subiectul briefului.

III. Să combini experiențele de viață cu experiențele avute trăind categoria pe care lucrezi. Să încerci să faci legături originale între cele două.

IV. Să nu mai lucrezi deloc, dar absolut deloc pe proiectul pentru care cauți ideea. Să te rupi total și să cauți să te implici în alte proiecte fără să te mai gândești la el. Să-l scoți total de pe agenda ta, de pe to do-ul tău.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii