Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Leadership |
|

Cum crești productivitatea angajaților. 3 factori de luat în considerare

Îmbunătațirea productivitătii angajatilor are legatură cu implicarea acestora în muncă, arată rezultatele unui raport condus de Harvard Business Review. Implicarea angajaților în muncă este un concept din psihologia organizațională care se referă la nivelul de energie pe care și-o dedică angajatul în sarcinile de zi cu zi, pasiunea cu care lucrează, absorbția de informatii și efortul concentrat pe care îl depune pentru a-și duce sarcinile la bun sfârșit.

Iată 3 factori care influențează pozitiv productivitatea angajaților și pe care companiile le pot integra în strategia lor de business:

1. Oportunități pentru dezvoltare

Cu cât angajații au mai multe posibilități să se dezvolte profesional și personal, cu atât cresc șansele ca aceștia să devină mai responsabili și să lucreze mai eficient.

Trainingurile sau workshop-urile oferă angajatilor oportunități de creștere și sedimentează o cultură organizatională bazată pe cunoastere si dezvoltare. Alte forme care susțin dezvoltarea potentialului individual mai pot fi coachingul pe obiective, cursurile de time si energy management sau feedback-ul constructiv.  

Pe langă creșterea profesională pe care o vizează aceste tipuri de programe, să nu uităm de latura lor personală, oferindu-le oportunități să-și dezvolte noi hobby-uri, să-și exploateze abilitățile creative sau implicându-i în proiectele de voluntariat în care cred și pentru care se dedică cu pasiune.

2. Facilități la locul de muncă

În momentul de față nu mai există companii de top care să nu se gândească la eficientizarea spațiului de lucru, la măsuri pentru a crește implicarea angajaților, inclusiv prin relocarea în spații de birouri din zone mai accesibile. În același timp, factori precum accesul  la lumina naturală, spațiile de lucru colaborative, săli de recreere (sau chiar de fitness) și sălile de meeting moderne sporesc satisfacția angajaților la locul de munca.

Este deja cunoscut că locul  în care își desfășoară zi de zi activitatea este un factor psihologic care influențează productivitatea dar și mulțumirea angajatului față de companie. De exemplu, o clădire de birouri din zona de nord a Bucureștiului, care oferă facilități moderne, printre care si o sală de sport pentru angajați este Novo Park, proiect dezvoltat de președintele Genesis Property, Liviu Tudor.

Un birou proiectat să satisfacă nevoile angajatului și să îi ofere confortul de care are nevoie îl facei să vină cu mai multă plăcere la locul de muncă și să fie mai eficient.

3. Flexibilitatea posturilor

Companiile care își doresc angajați implicați în muncă caută activ soluții pe care sa le ofere angajaților, astfel încât aceștia să își deruleze activitatea într-un mod cât mai funcțional. Provocarea cu care multe companii încă se confruntă este depășirea vechii paradigme în care flexibilitatea era tratată ca un privilegiu.

Astfel, pe piața din România tendințele din mediul organizațional, la care aderă din ce în ce mai multe companii multinaționale, sunt de a crea posturi flexibile care să permită mai ales angajaților care au copii să opteze pentru munca de acasă câteva zile pe lună sau chiar să beneficieze de un program flexibil care să le permită un echilibru între muncă și viața personală.

De exemplu, legea care reglementează activitatea de telemuncă este Legea nr. 81/2018 și o definește prin art. 2 ca „forma de organizare a muncii prin care salariatul, în mod regulat și voluntar, își îndeplinește atribuțiile specifice funcției, ocupației sau meseriei pe care o deține, în alt loc decât locul de muncă organizat de angajator, cel puțin o zi pe lună, folosind tehnologia informației și comunicațiilor”.

Alte moduri prin care angajatorii permit un program flexibil angajaților sunt specificate în contractul individual de muncă și poate include programul scurt de muncă sau posibilitatea de a lucra 4 zile/ săptămână.

Companiile își doresc angajați productivi și fericiți dar aceste obiective nu sunt ușor de atins mai ales în contextul în care multe dintre acestea se plâng de criza de personal sau de fluctuația mare pe posturi. Conexiunea psihologică pe care un angajat o are cu locul de muncă a crescut considerabil în ultimii 20 de ani și reprezintă provocarea principală a companiilor care își doresc performanță.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii