Cautare




, Contributor

SEO & Content Marketing Agency

Energie |
|

Cum beneficiază marile business-uri de pe urma energiei regenerabile

În ultimii ani, numeroase multinaționale au încercat să-și diversifice sursele de energie, au început să investească mai mult în surse regenerabile de energie și să propulseze astfel dezvoltarea acestora.
 aboneaza-te
energie_regenerabila

Deducerile de taxe, reducerea costurilor fixe cu plata facturilor, dar și oportunitatea de a se poziționa drept companii care încearcă să protejeze mediul au convins multe business-uri să investească în energia sustenabilă. Dacă la începuturi energia solară sau eoliană funcționau cu intermitențe, investițiile constante în astfel de tehnologii au dus la îmbunătățirea echipamentelor folosite și a metodelor de stocare, astfel încât aceste tipuri de energie verde au devenit la fel de sigure precum cele tradiționale. 

În plus, diversificarea formelor de energie regenerabilă a însemnat apariția unor noi oportunități pentru marile business-uri de a-și eficientiza costurile. În ultimul an, multinaționalele din SUA au investit sume record în energia solară, investiții care au redus cu 2,4 milioane de tone emisiile de dioxid de carbon. Companii precum Apple, IKEA, Amazon, Walmart sau Target și-au dotat fabricile cu panouri solare nepresurizate și panouri solare clasice pentru a-și reduce costurile de producție și pentru a-și reduce amprenta de noxe. Însă acestea nu sunt singurele modalități prin care marile afaceri beneficiază de pe urma adoptării surselor regenerabile de energie: 

Costuri mai mici, investiție cu amortizare rapidă

Companiile care încă mai utilizează surse tradiționale de energie au costuri care fluctuează de la o lună la alta, dar și costuri care sunt în creștere de la un an la altul. Pentru că sursele tradiționale de energie sunt epuizabile, pe măsură ce ele devin mai rare, prețurile cresc exponențial. În schimb, sursele regenerabile de energie au costuri fixe: o investiție inițială, apoi costuri minime de întreținere. Iar investiția se amortizează rapid. Spre exemplu, în cazul panourilor solare nepresurizate, folosite în special la încălzirea apei, instalarea se poate face în doar câteva ore, iar costurile se amortizează în 2-3 ani.

Crearea unei imagini mai bune a companiei

În loc să investească zeci de milioane de dolari în acțiuni de PR și marketing, companiile care au investit în surse regenerabile de energie au reușit să-și creeze o imagine favorabilă. Preocuparea față de mediu și acțiunile lor pentru reducerea poluării au fost primite cu ochi buni de către public și au avut același efect ca o campanie reușită de responsabilitate socială.

Crearea locurilor de muncă și stimularea economiei

Atunci când economia merge bine, afacerile înfloresc și reușesc să facă profituri substanțiale. Prin adoptarea formelor de energie verde, companiile reușesc să stimuleze o întreagă industrie, să o susțină și să o încurajeze să se dezvolte, ceea ce duce, pe termen lung, la crearea unor noi locuri de muncă și la expansiunea unei noi piețe. 

Obținerea unor scutiri de taxe sau impozite

Pentru a stimula companiile să renunțe la energia tradițională în favoarea celei regenerabile, multe state oferă unele scutiri de taxe și impozite sau subvenționează o parte din costuri. Acest lucru înseamnă automat costuri mai mici ale investiției pentru business-uri sau un randament al investiției mult mai bun. În funcție de dimensiunea companiei, economiile pot fi de ordinul a mii sau chiar sute de mii de euro.

Poziționarea de lider

Scopul oricărui business este să fie lider, indiferent de domeniul în care activează. Pentru antreprenori, cea mai mare provocare este de a lua decizii inteligente și strategice care să îi propulseze cu un pas înaintea competitorilor. Trecerea la energia regenerabilă, în special într-o piață în care niciunul dintre competitori nu a făcut acest pas, poate poziționa o companie drept una cu viziune, agilă, care gândește și acționează precum un lider. 

Pe măsură ce sursele alternative de energie câștigă popularitate și se diversifică, ele devin tot mai accesibile oamenilor de rând și se răspândesc mai rapid. Până când fiecare dintre noi va ajunge să-și producă singur energia, este datoria companiilor cu viziune să dea startul și să stimuleze o piață aflată încă la început de drum. 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii