Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

SmallBusiness |
|

Cum au reinventat doi antreprenori gătitul acasă

La jumătatea drumului între mersul la restaurant și gătitul tradițional, se găsește CookuBau.
DSC_8014 (1)

În urmă cu aproape doi ani, Cristina și Cristian Tohănean au decis să pună bazele unei afaceri care vinde ingrediente, gata porționate, astfel încât să poți cumpăra direct o rețetă pe care să o gătești acasă.

Cristian Tohănean a mărturisit, în cadrul Forbes Successful Me, că ideea s-a născut după ce a ascultat la radio o reclamă prin care era anunțată inaugurarea Mega Image Concept Store despre care, inițial, credea că reprezintă, de fapt, de un serviciu prin care retailerul va livra acasă ingrediente gata porționate. Nu a fost așa, însă Cristian Tohănean nu a renunțat la ideea sa. A început să se documenteze, să studieze piața, să vadă unde există acest model și în ce măsură este funcțional.

„Eu și soția mea gătim destul de des acasă și ni s-a părut interesantă ideea de a găsi toate ingredientele într-un singur magazin, gata porționate, fără să fie nevoie să pierzi ore întregi în supermarketuri pentru a lua toate ingredientele necesare”, a explicat Cristian Tohănean. Împreună cu soția sa, Cristina Tohănean, au făcut un business plan și anul trecut au pornit Cooku Bau. „Din economiile noastre pentru casă am avut bani”, spune Cristina Tohănean.

Au investit aproximativ 30.000 de euro și au lansat „Cooku Bau!” în aprilie 2014, după ce au reușit să găsească un spațiu potrivit, un număr de rețete cu care să pornească și, poate cel mai important, ambalajele pentru produse care sunt 100% reciclabile. „A durat foarte mult construirea site-ului, găsirea ambalajelor pentru că am ținut foarte mult să folosim materiale sustenabile”, mai spune antreprenorul. O mare parte din investiția de 30.000 de euro a fost direcționată către sediul Cooku Bau și în dotările corespunzătoare unui business în zona alimentației publice.

„Am subestimat destul de serios efortul operațional pentru că am crezut că putem crește numai cu eforturile noastre”, mărturisește el care au fost și greșelile pe care le-a făcut de la crearea acestui business.

Acum au ajuns să livreze 100 de cutii pe lună și 500 de persoane au folosit cel puțin o dată serviciul. „Businessul a crescut organic și liniar, așa cum ne-am făcut planul”, spune Cristian Tohănean. și promit să nu se oprească aici.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii