Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cum au migrat telespectatorii la meciul Legia Varșovia – Steaua București

Steaua.jpg
Programul fotbalistic Legia – Steaua (TVR 1) a fost lider de audiență marți seara, pe intervalul orar în care a fost difuzat. Meciul a adunat telespectatori de la marile televiziuni concurente, dar nu a reușit să câștige „disputa” cu Național TV, care a difuzat un film italian și serialul sud-coreean „Destinul regelui”, și cu Antena 3.

În timpul transmisiunii partidei de la Varșovia, 825.000 de telespectatori la nivel național au plecat de la TVR 1 și s-au dus pe Pro TV, dar 967.000 au făcut „drumul” invers, cu ajutorul telecomenzii. Avantaj, TVR 1 (adică Steaua)!

TVR 1 a câștigat „duelul” și cu Antena 1: a pierdut 334.000 în favoarea acesteia, dar a câștigat 469.000, la nivel național. De la Prima TV, meciul de pe canalul public „a sedus” 220.000 de persoane, dar i-a cedat 198.000. Pe muchie!

Partida Legia – Steaua s-a suprapus pentru jumătate de oră cu filmul turcesc „Iffet” și cu serialul „Voință de femeie”, ambele programe difuzate de Kanal D. TVR 1 a luat de la Kanal 343.000 telespectatori, dar a pierdut 323.000. Scor foarte strâns!

TVR 1 s-a „împiedicat” de Național TV și de Antena 3. Național TV a transmis filmul italian „Șaua de argint” (western italian din 1978) și „Destinul regelui”, serial sud-coreean, acesta acoperind jumătate de oră din meci. Astfel, „alianța italiano-coreeană” a atras de la TVR 1 aproape 184.000 de români și a cedat 176.000. Înfrângere la limită!

Mai clară a fost „victoria” Antenei 3 asupra TVR 1. Aproape 213.000 de români au plecat de la „meci” la Antena 3 și 195.000 au plecat de la Gâdea&Badea la Bourceanu&Tănase.

În sondajele de audiență există și o categorie de televiziuni care, deși nu sunt monitorizate individual (pentru că nu au aderat la Asociația Română de Măsurare Audiență), sunt trecute la categoria „Alții” („Others”). În acest calup se află, printre alte stații, și Digi Sport, cea de-a treia televiziune după Dolce Sport care a transmis Legia – Steaua. Și acest meci a fost câștigat de programul difuzat de TVR 1: 1.043.000 de români au plecat de pe canalul public ducându-se la „Others”, iar 1.133.000 au venit pe TVR 1 de pe canalele ce nu sunt monitorizate individual.

Interesantă a fost și migrația telespectatorilor între TVR 1 și Dolce Sport: 270.000 au venit pe TVR 1 de la Dolce, iar 245.000 au plecat de pe TVR 1 spre Dolce.

Meciurile TVR 1 cu televiziunile mici nici nu contează. De exemplu, televiziunea de nișă PV TV (Pescuit și Vânătoare TV) a luat 15 telespectatori de pe TVR 1 și a pierdut 14! Victorie de pe palmares pentru vânători și pescari!

Vezi și care a fost interesul clienților publicitari pentru meciul Legia – Steaua! 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii