Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Cum au adus doi tineri români o „fărâmă” din cultura japoneză în țară

Pasiunea pentru o cultură îndepărtată și experiența în domeniul corporate sunt, pentru doi tineri, rețeta unui business care generează sute de mii de euro.
Alexandra Jidiuc

Alexandra Jidiuc ocupa o funcție în cadrul unei corporații până acum câțiva ani, când l-a cunoscut pe actualul ei soț, Cristian Jidiuc. Înainte ca cei doi să se întâlnească, însă, Cristian a lucrat o perioadă în Anglia, unde s-a îndrăgostit iremediabil, în mod paradoxal, nu de cultura britanică, ci de cea japoneză, după ce a făcut cunoștință cu aceasta prin intermediul unor colegi originari din Japonia. Ulterior, Cristian a decis să meargă în țara îndepărtată și să afle mai multe despre cultura niponă. Întors în România, a cunoscut-o pe Alexandra, căreia i-a transmis pasiunea pentru cultura țării din Estul îndepărtat al Asiei.

În 2011, cu o investiție inițială de 15.000 de euro, au fondat Școala Japoneză Sakura, unde Cristian Jidiuc este în prezent director general. La început, școala avea doar 10 elevi, față de peste 1.500, numărul actual al acestora, iar cei doi antreprenori și-au propus să aducă profesori vorbitori nativi de limbă japoneză, deoarece „nu poți să aduci o cultură complexă într-o țară atât de îndepărtată ca România, fără ajutorul unor nativi”, după cum spun chiar ei. Deși, inițial, tinerii au întâlnit provocări cum ar fi obținerea acreditării necesare pentru funcționarea școlii, astăzi, unitatea de învățământ generează 50% din cifra de afaceri de 250.000 de euro a întregului grup.

Grup, deoarece Sakura este specializat și în travel către Japonia, segment care reprezintă 30% din cifra de afaceri, dar și în consultanță de business și organizări de evenimente corporate, care contribuie la afacerile grupului cu 20 de procente.

Ultimele două divizii au fost lansate relativ recent: cea de corporate a fost începută în 2014, în timp ce segmentul specializat în consultanță pe partea de business, în 2015. „Ne propunem o creștere de 25% din aceste două noi divizii”, spune Alexandra Jidiuc. Cu toate acestea, cei doi antreprenori consideră școala Sakura nu doar „o afacere de familie”, ci și o divizie stabilă a grupului. În prezent, unitatea de învățământ oferă mai multe tipuri de cursuri, printre care individuale, de grup sau pentru copii. Sunt organizate șase module care se desfășoară pe parcursul unui an și jumătate de studiu, iar fiecare modul durează trei luni. „După primul modul, 70% dintre cursanți continuă cu al doilea modul, iar după al doilea, 50% se înscriu la al treilea modul”, explică Alexandra Jidiuc.

Evoluția Sakura de la o școală la un grup care oferă mai multe servicii a început în 2013, când Alexandra și Cristian Jidiuc au fost contactați de reprezentanții unei companii japoneze pentru a-i întreba dacă organizează și evenimente specifice culturii nipone. „Am hotărât să dezvoltăm divizia și am organizat primul eveniment cu specific japonez pentru o companie”, mai spune tânăra antreprenoare.

Treptat, cei doi au pus bazele diviziei prin care își propun să aducă un alt tip de evenimente companiilor, în care sunt incluse, printre altele, activități precum caligrafia, ceremonia ceaiului sau gastronomia japoneză.  Ulterior, la unul dintre evenimente au fost întrebați dacă oferă și consultanță companiilor japoneze din România. Cum a existat cerere, din 2015 grupul Sakura se adresează direct acestora. De la noua divizie, cei doi au așteptări mari, mai ales că „se preconizează că investițiile japoneze în România vor crește cu 5% în 2016”, după cum explică Alexandra Jidiuc.

Divizia de travel a grupului a fost dezvoltată în urma cererilor cursanților școlii de limbă japoneză. Astfel, anual, sunt programate trei deplasări către Japonia, în aprilie, august și decembrie. Deși școala este divizia stabilă, antreprenorii se așteaptă ca segmentul de travel să fie unul dintre principalele motoare de creștere ale afacerii.

Referitor la publicul țintă al grupului, 50% din public este alcătuit din adulți cu vârste de peste 25 de ani, iar clienții din mediul corporate sunt cei mai fideli. De asemenea, grupul mai are clienți din mediul de business, în proporție de 10%, dar și din domeniul bancar sau auto.

Până în prezent, investițiile totale ale grupului se ridică la 150.000 de euro, iar în viitor, Alexandra Jidiuc își propune să aducă și o parte din România în Japonia. Anul acesta, cei doi au dus în Japonia cinci vinuri roșii românești în cadrul unui eveniment dedicat middle și top management, iar în urma reacțiilor primite, vor reorganiza evenimentul în această primăvară. „Îmi doresc să deschid un restaurant tradițional românesc în Japonia”, spune antreprenoarea. „Ne propunem să dezvoltăm mai mult, iar totul vine de la pasiune”, adaugă ea. Alexandra Jidiuc nu are în plan să se întoarcă în corporație. Cu toate acestea, atât ea, cât și soțul ei sunt de părere că experiența acumulată de aceasta în mediul corporate îi ajută să se organizeze eficient în vederea creșterii afacerii.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii