Cautare




, Contributor

Tech |
|

Cum arată viitorul în colectarea și interpretarea datelor de la consumatori

„Soluțiile de colectare a datelor vor fi tot mai ‘hibride’, adică vor aduna datele din mai multe surse, nu doar din smartphone-uri. În al doilea rând, vor veni la pachet cu soluții de engagement, de adresare a problemelor identificate”, spune Vlad Bomboe, unul dintre fondatorii companiei de tehnologie şi servicii digitale Fullscreen Digital.
fullscreen digital

Vlad Bomboe și Dan Mărculescu s-au asociat în urmă cu 5 ani, într-un moment în care Social Analytics începeau să trezească interesul companiilor. Provocarea pe care și-au lansat-o atunci a fost aceea de a găsi o soluţie pentru a aduce  analiza avansată a datelor şi în zona de retail. Cu o imaginaţie bogată şi muncă intensă au reuşit să dezvolte un serviciu de retail analytics – Footprints, care permite colectarea în timp real, interpretarea și vizualizarea datelor privind comportamentul consumatorilor din spațiile comerciale, totul pornind de la semnalul WiFi.

„Deciziile luate de departamentele de marketing depind adesea de un echilibru fragil între sondarea selectivă a pieței și experiența factorilor de decizie. Odată cu sistemele Social Analytics, incertitudinea este redusă în tot mai multe zone; piețele mature investesc continuu în dezvoltarea sistemelor de prelucrare a datelor în timp real. În fond, mai mult acces la date înseamnă o înțelegere mai profundă a consumatorilor”, susţin cei doi reprezentanţi ai Fullscreen Digital.

În urma participării la Innovation piață cei doi au reuşit să obţină un parteneriat cu operatorul telecom Orange România, care îi sprijină în promovarea şi comercializarea pe piaţa a soluţiei Footprints.

„În timp ce dezvoltam ideea, am ajuns într-un moment în care am realizat că era nevoie de o investiție majoră. Am obţinut-o în cadrul ediţiei de anul trecut a programului Innovation Labs. Hackathon-ul programului a însemnat regândirea strategiei și reinvestirea cunoștințelor acumulate în soluția de retail analytics pe care am dezvoltat-o și care poartă numele de Footprints. Footprints este rezultatul a 4 ani de experimente și încercări în zona de date și analytics”, povesteşte Vlad Bomboe.

Echipa formată de cei doi fondatori numără azi 24 de angajaţi. Trei sferturi dintre aceştia sunt programatori, iar ceilalţi sunt specializați în gestionarea relațiilor cu clienții, dezvoltare de conținut, marketing sau design. Mai mult, ei lucrează şi cu o echipă de trei designeri relocată în America de Sud. Au făcut această alegere pentru că aveau nevoie de specialişti care, trăind într-o cultură diferită, să poată veni cu un tip inedit de experiență vizuală, argumentează Vlad Bomboe.

Chiar dacă au foarte multe proiecte în plan, cei doi fondatori spun că, în prezent, atenţia lor se concentrează în special asupra dezvoltării Footprints.

„Footprints este nucleul companiei, iar toate eforturile celorlalte zone vor merge în îmbogățirea serviciului. Strategic, ne uităm la validarea serviciului în România și la ieșirea către alte piețe din Europa”, explică Dan Mărculescu.

Serviciile precum Footprints, care contribuie la minimizarea incertitudinii din deciziile companiilor, înlocuind studiile complexe dar ineficiente cu date colectate direct de la clienți, vor revoluționa marketingul, aducând produsele și serviciile mai aproape ca niciodată de preferințele, diversitatea și experiențele reale ale consumatorilor, mai susţine Dan Mărculescu.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii