FacebookTwitterLinkedIn

În 2013, după multe derogări, controverse și proteste, firma lui Donald Trump, Trump Organization, obținea acordul guvernului federal american de a transforma în hotel clădirea fostului Oficiu Poștal din Washington.

Reamenajarea a fost gata în septembrie 2016, cele 263 de camere ale luxosului Trump International Hotel fiind printre cele mai spațioase existente în oferta sistemului de ospitalitate din oraș.




 

Ridicat în stil neo-roman, The Old Post Office, vechiul Oficiu Poștal, cum este clădirea cunoscută în Washington, a fost finalizat în 1899. Elementul care o individualizează, turnul cu ceas care adăpostește Clopotele Congresului, măsoară 96 de metri înălțime, fiind a treia cea mai înaltă structură din capitala SUA.

Clopotele Congresului (The Bells of Congress) din Turnul cu ceas, copii ale clopotelor din catedrala Westminster Abbey, au fost donate statului american cu ocazia aniversării bicentenarului acestuia, în 1976, de Sir David Wills, fondatorul Fundației Ditchley. Turnate în Anglia, la Whitechapell Bell, ele au ajuns în SUA și au fost instalate în turn abia în 1983.

Transformarea hotelului a costat 200 de milioane de dolari, iar de amenajare s-a ocupat biroul de design interior Hirsch Bedner Associates. Hotelul are 263 de camere, un centru de conferințe desfășurat pe 3300 de metri pătrați, un SPA (The SPA by Ivanka Trump) și trei restaurante de fine dining.







În 2019, Trump Organization a anunțat că explorează posibilitatea de a vinde licența de operare a hotelului, intenție pe care a reiterat-o în iunie 2021.

Săptămâna trecută Trump a vândut dreptul de management al hotelului către o firmă de investiții din Miami, CGI Merchant Group, în cadrul unei tranzacții în valoare de 375 de milioane de dolari.

Vânzarea vine la scurt timp după ce Comisia de Supraveghere și Reformă a publicat un raport care arată că hotelul a pierdut peste 70 de milioane de dolari în cei patru ani de funcționare, în timp ce fostul președinte susține că a avut venituri de 150 de milioane.

Este interesant de observat că, în 2013, când a obținut contractul de management al clădirii, Trump Organization a trebuit să facă față zvonurilor privind iminentul său faliment. Conservaționiștii au spus că Trump nu are experiență în lucrări de conservare, iar analiștii din industria ospitalității estimau că tarifele la cazare ale noului hotel, prea mari, aveau să îndepărteze clienții și prin urmare hotelul nu-și va putea îndeplini obligațiile fiscale.

Controversa a ținut ceva vreme primele pagini ale ziarelor, deși comisarul de la Departamentul clădiri de patrimoniu al Agenției Administrative a SUA a arătat că oferta lui Trump era mai bună decât a concurenței, și chiar Washington Post, deși sceptic inițial față de planurile lui Trump, a evidențiat potențialul hotelului de a reanima economia din zona centrală a orașului.

Noii proprietari intenționează să rebranduiască hotelul sub marca Waldorf Astoria și să încredințeze managementul grupului Hilton, scrie The Wall Street Journal.