Cautare




, Contributor

Country Sales Manager Sport Evolution Group

SportsMoney |
|

Cum arată în cifre duelul brandurilor dintre FC Barcelona și Real Madrid

Lionel Messi şi Cristiano Ronaldo au creat în jurul lor adevărate dispute între fanii unora dintre cele mai iubite echipe la nivel global: FC Barcelona şi Real Madrid.
barcelona vs madrid

Nu există loc de pe pământ unde acest duel să nu provoace reverberaţii. Astfel, la ultimul duel Barcelona – Real Madrid (3 decembrie 2016), Nielsen Sports a realizat cuantificarea expunerii rezultate în urmă meciului pentru brandurile care au fost expuse pe stadion, prin intermediul sistemului led şi al echipamentelor de joc.

Metodologia a ţinut cont de difuzarea imaginilor şi a înregistrărilor video din 200 de ţări, atât pe TV (live, reluări sau highlights), dar şi pe zona de ştiri TV, apariţii în publicațiile din Spania şi social media.

În calitate de echipă oaspete pe Camp Nou, Real Madrid şi-a expus partenerii doar prin intermediul echipamentului de joc. Din acest motiv a generat o expunere media pentru parteneri de doar 5,1 milioane de dolari (13% din totalul expunerii pe eveniment).

FC Barcelona a reuşit să genereze 37,4 milioane de dolari, atât prin intermediul echipamentului, dar şi a expunerii prin sistemele aflate în spaţiul de joc de pe Camp Nou.

Partea de social media (Facebook, Instagram, Twitter şi Youtube), în cazul lui Real Madrid, a realizat 41% din valoarea expunerii media a partenerilor din totalul de 5,1 milioane de dolari. Facebook Live a produs pe pagina oficială FC Barcelona, cu cele 4,3 milioane de vizualizări, circa 186.000 de dolari pentru brandurile care sunt asociate cu aceasta. Cele două echipe au avut, în peste cinci ore de difuzare pe Facebook Live, circa 27 de milioane de vizualizări. Pe întregul eveniment, cel mai mare randament pe partea de expunere media a provenit din partea video şi a fost de 64% (media europeană este de 44%).

Valoarea media generată pentru brandurile care au comunicat prin intermediul spaţiului de joc şi al echipamentului a fost de peste 42,5 milioane de dolari, doar pentru acest meci.

În România, singurul studiu efectuat pe zona de valoare media generată pentru brandurile care comunică prin fotbal (fotbalul este mai economic decât detergentul) a fost realizat de către SEG Team, Centru de Excelenţă în Marketing (ASE) şi Media Image şi a determinat faptul că un brand care comunică doar prin intermediul spoturilor TV va cheltui de 6 ori mai mult faţă de un brand care s-a asociat cu fotbalul, pentru a avea aceeaşi expunere media.

Cristian Gheorghe este Country Sales Manager Sport Evolution Group

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii