Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Bunuri de consum |
|

Cum ar trebui să fie organizat hypermarketul ideal în viziunea clienților

Mersul la cumpărături nu mai reprezintă în prezent doar o simplă necesitate în viziunea clienților hypermarketurilor. Ei își doresc ca experiența cumpărăturilor să fie una completă, care să le asigure pe lângă accesul la o gamă variată de produse la cel mai mic preț, posibilități de relaxare, de servire a mesei și chiar de fumat în cadrul hypermarketului.
acces hypermarket

„Clienții hypermarketurilor simt nevoia unei organizări cu totul distincte, pentru ca «sesiunea de shopping» să poată răspunde cât mai multor nevoi”, declară Irina Rainer, coordonatorul studiului realizat de Exact Cercetare și Consultanță cu ajutorul materialelor și metodologiilor LEGO SERIOUS PLAY.

„Utilizând piese LEGO SERIOUS PLAY, clienții hypermarketurilor au contribuit împreună la construirea modelului ideal. Iar acest model vizează schimbarea, începând cu parcarea și terminând cu organizarea caselor de marcat”, precizează coordonatorul studiului.

Hypermarketul ideal are o intrare și o ieșire diametral opuse

Intrarea trebuie care să-i facă pe clienți să se simtă cu totul speciali (întocmai ca vedetele pe covorul rosu): boltă/culoar de acces. Sunt preferate plantele naturale de dimensiuni mari, care creează în același timp senzația de spațiu curat, de „acasă”.

Intrarea în hypermarket se realizeză pe la mijlocul galeriei comerciale, pentru ca vizitatorii să nu fie nevoiți să traverseze o întreagă galerie comercială pentru a putea intra în hypermarket.

La intrare, își așteaptă cumpărătorii atât coșurile de cumpărături, cât și cărucioarele, pentru ca fiecare vizitator să-și aleagă obiectul care se potrivește listei sale de cumpărături.

Aceștia simt de asemenea nevoia unor cărucioare de mai multe mărimi (medii și mari), existând persoane pentru care coșul de cumpărături este insuficient, iar caruciorul disponibil în prezent, prea mare pentru ceea ce are de cumpărat.

Accesul și părăsirea hypermarketului se realizează prin două puncte distincte, pentru a fluidiza traficul și a facilita deplasarea vizitatorilor. Așadar, direcția de parcurgere a magazinului este „tot înainte”, de la intrare și până la casă (care este la ieșire), parcurgându-se o distanță în linie dreaptă.

Ieșirea se face prin partea opusă intrării, clienții îndreptându-se cu ușurință către parcarea care este ușor accesibilă de la ieșirea din hypermarket.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii