Cautare




, Contributor

Media şi entertainment |
|

Cum afectează COVID-19 industriile de media, programele TV, publicitatea și tehnologia pentru comunicații

Temerile legate de coronavirus îi vor îndepărta pe consumatori de călătorii și de divertismentul din afara casei, Netflix putând fi un beneficiar pe termen scurt al acestui comportament modificat temporar al publicului, a scris recent un analist preluat într-un articol care face bilanțul efectelor virusului asupra industriilor de telecom și media de către publicația electronică a târgului IBC.
shutterstock_1621997023

Mihai Pavelescu este editor Media Expres

Companii precum Netflix, împreună cu firmele de comunicații și mai ales cele care oferă conferințe video, sunt probabil printre puținele care nu sunt grav afectate de coronavirus, în prezent, în vreme ce impactul financiar asupra sectorului mass-media va fi probabil tot mai accentuat în săptămânile următoare, deoarece coronavirusul continuă să se răspândească.

Articolul notează că prețurile acțiunilor a scăzut din cauza coronavirusului în cazul multor companii de media și tehnologie: în SUA, cotele de piață ale Disney, ViacomCBS, Lionsgate, Fox, AMC și Discovery au scăzut brusc în ultima lună – cei mai dependenți de publicitate având cel mai mare declin.

Companiile de tehnologie Apple, Amazon, Google și Facebook au scăzut, pe fondul îngrijorării cu privire la întreruperea lanțului de aprovizionare, precum și a scăderii veniturilor publicitare. În contrast, una dintre companiile cu cele mai rezistente acțiuni în timpul prăbușirii pieței a fost Netflix, analiștii sugerând că firma de streaming ar putea câștiga și mai mult, dacă consumatorii sfârșesc prin a sta acasă și mai mult.

Deoarece coronavirusul continuă să se răspândească pe tot globul, impactul financiar este resimțit de sectorul mass-media și tehnologie prin anulări de evenimente, scăderi bruște ale veniturilor de publicitate, scăderi ale prețului acțiunilor și întreruperea fluxurilor de producție.

Mass-media, companiile de tehnologie și divertisment – mari și mici – au fost surprinse în criză pe măsură ce focarul se răspândește rapid pe tot globul, afectând comportamentul consumatorilor, practicile de lucru și lanțurile de aprovizionare, până la cheltuielile publicitare și investițiile în afaceri.

Decizia președintelui Donald Trump de a suspenda călătoriile din Europa în Statele Unite (dar nu și din Marea Britanie și Irlanda) arată măsurile drastice pe care țările le iau pentru a combate epidemia. Până în prezent, au fost raportate aproape 130.000 de cazuri pe tot globul, cu peste 4.600 de decese.

IBC365 a făcut un rezumat al domeniile cheie ale mass-media, sectoarelor de tehnologie și divertisment care au fost afectate de coronavirus.

În publicitate și producție, căderea provocată de coronavirus a afectat puternic agențiile de publicitate și difuzorii, deoarece întreruperea economiei globale prin interdicțiile de călătorie și carantinele s-au răspândit.

Compania britanică ITV a devenit unul dintre primii care au sunat alarma, preconizând o scădere a veniturilor din publicitate de cel puțin 10% în luna aprilie, după ce companiile din sectorul turismului și-au retras cheltuielile cu publicitatea.

ITV a adăugat că amânarea legată de virus a lansării filmului James Bond “No Time to Die”, care a avut o campanie de marketing substanțială, ar duce la scăderea veniturilor. ITV are, de asemenea, drepturi pentru Euro 2020, care dacă nu se joacă afectează în continuare veniturile.

Între timp, prețurile acțiunilor marilor grupuri de agenții de publicitate cum sunt WPP, Interpublic, Omnicom și Publicis Group au atins nivelurile minime de mai mulți ani, toate legate de problemele cu coronavirusul.

Veniturile în scădere ale publicitarilor înseamnă că radiodifuzorii au mai puțini bani pentru cheltuielile de conținut, amenințând să reducă activitatea de producție din întreaga lume. Producția de televiziune și film este o activitate care implică un număr mare de persoane care călătoresc și se adună pentru a crea conținut.

Planurile de producție încep să fie deja afectate. CBS, de exemplu, a închis temporar producția seriei reality show „The Amazing Race”, în timp ce Paramount a amânat filmarea planificată în Italia timp de trei săptămâni pentru „Misiunea Imposibilă 7” cu Tom Cruise.

Filmarile pentru seria Disney Plus „Falcon and the Winter Soldier” au fost închise la Praga. În SUA, spectacolele jocurilor „Jeopardy” și “Wheel of Fortune” sunt înregistrate fără public în studio, ca măsură de precauție.

Coronavirus a afectat deja sectoarele de film, muzică și sport când cele două țări cu cel mai mare număr de cazuri, China și Italia, au închis temporar cinematografele.

Veniturile din cinematografele din China au scăzut cu un estimat de 2 miliarde de dolari, de la închiderea acestora la sfârșitul lunii ianuarie, conform „Variety”.

Studiourile și distribuitorii au început să întârzie lansarea filmelor importante, deoarece publicul începe să se ferească de adunările cu multe persoane. Lansarea „No Time to Die” realizat de Eon Productions a fost amânată din aprilie până în noiembrie. Sony tocmai a anunțat lansarea lui “Peter Rabbit 2: The Runaway” din 27 martie până pe 7 august.

În China, data lansării pentru „Mulan” a fost amânată pe termen nedefinit, iar pentru filmul Bond „No Time To Die” producția s-a oprit din cauza coronavirusului.

Acțiunile Cineworld Group au înregistrat scăderi record pe fondul datoriilor mari și a impactului coronavirusului asupra prezenței în cinematografe.

Evenimente sportive și muzicale majore sunt, de asemenea, afectate, amenințând să arunce programele de difuzare în mare dezordine și să afecteze grav venituri importante din publicitate.

În special, sunt puse sub semnul întrebării cele două evenimente sportive majore prevăzute pentru 2020, Jocurile Olimpice și Euro 2020. UEFA are în vedere amânarea Euro 2020 cu un an din cauza coronavirusului în urma pledoariilor mai multor federații, conform unor știri recente.

Un membru proeminent al comitetului local de organizare a Olimpiadei de la Tokyo a susținut ideea că Jocurile pot fi amânate până în 2021, mai degrabă decât să suporte costurile unei posibile anulări. „Nu cred că Jocurile ar putea fi anulate. Va fi doar o întârziere”, a spus Haruyuki Takahashi pentru Wall Street Journal. „Comitetul Olimpic Internațional ar avea probleme cu o anulare. Doar drepturile TV din piața americană le aduce o sumă imensă.”

În Italia, Seria A a fost oprită complet. În Spania, La Liga se joacă pe stadioane goale pentru următoarele două săptămâni. În Regatul Unit, Premier League a fost deja afectată. Partida dintre Manchester City vs Arsenal din 12 martie a fost amânată ca o „măsură de precauție”.

Formula 1 a anulat Marele Premiu al Chinei, programat pentru 17-19 aprilie. Campionatele Mondiale de Atletism Indoor, care erau programate în China în a doua săptămână din martie au fost amânate până în martie 2021.

Între timp, unul dintre cele mai mari festivaluri de muzică din lume, Coachella din California, a fost amânat până în august, în timp ce artiști printre care Madonna, Stormzy, Pearl Jam, Avril Lavigne, K-Pop și starurile BTS, Miley Cyrus și Green Day și-au anulat toate concertele.

La nivel global, lista evenimentelor anulate sau amânate continuă să crească, deoarece autoritățile caută să limiteze adunările mari de oameni în spații mici. La data publicării articolului, 12 martie 2020, evenimentele anulate sau amânate includ: NAB Show și CinemaCon din Las Vegas; piața de programe MipTV din Cannes; festivalul SXSW pentru divertisment, tehnologie și muzică din SUA; Hong Kong FilMart, cel mai mare târg de filme și televiziune din Asia; Târgul de carte din Londra; târgul de seriale din Franța SeriesMania și Festivalul Internațional de Film de la Praga.

Cel mai mare impact imediat este înregistrat în cazul companiilor expoziționale, spune analista Fiona Orford-Williams, analistă a grupului Edison, evenimentele de dimensiuni mari și mici fiind anulate sau reprogramate pentru sfârșitul anului.

Prețurile acțiunilor pentru organizatorii de expoziții listați la bursa din Marea Britanie au scăzut în mod semnificativ: Hyve a scăzut cu 55%, Informa și Ascential sunt ambele în scădere de 35%, iar RELX a scăzut cu 16%.

Între timp, Premiile Societății Regale pentru Programele de Televiziune din martie vor avea loc în spatele ușilor închise și vor fie transmise în direct. Noua platformă de streaming Quibi și-a anulat evenimentul de lansare pentru 5 aprilie, în timp ce Disney Plus a anulat evenimentul de lansare dedicat presei europene.

Pe plan tehnologic, anulările includ cel mai mare eveniment anual al Google, I / O conferință pentru dezvoltatori, Conferința dezvoltatorilor F8 a Facebook și Summit-ul pentru parteneri Snap, programat pentru 2 aprilie în Los Angeles.

Avid a declarat săptămâna aceasta că va anula participarea la toate conferințele comerciale și la alte evenimente importante cu întâlniri față în față la nivel mondial pentru cel puțin următoarele 60 de zile, inclusiv NAB Show 2020 și conferința Avid Connect 2020 de la Las Vegas, planificată la mijlocul lunii aprilie.

Fără să acopere și sectorul echipamentelor pentru producție și distribuție de conținut, articolul de pe publicația electronică IBC nu menționează, de exemplu, notificările companiilor de tehnologie precum Teleste, care a anunțat că lanțul de distribuție al componentelor pe care le folosește pentru aparatele sale destinate comunicațiilor prin cablu și fibră optică să fie afectat de epidemia din China.

Cea mai mare companie de sateliți, SES, a anunțat de asemenea la 13 martie anularea INDUSTRY DAYS 2020, Luxembourg Congres programat pentru 26 – 27 mai 2020.

Privind în viitorul apropiat, Festivalul de Film de la Cannes a declarat, deocamdată, că va avea loc în luna mai, deși acest lucru se va dovedi dificil, întrucât guvernul francez a interzis întâlnirile a peste 1.000 de persoane.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii