În primele două luni, consumul de publicitate TV înregistrează cele mai mici cote din timpul anului. Un nivel scăzut al investițiilor publicitare are loc și în mijlocul verii, conform curbei sezonalității.
În perioada 1 ianaurie – 28 februarie 2014, bugetul de audiență livrat de piața TV către clienții publicitari s-a ridicat la același nivel ca cel din 2013 (scădere ușoară de 0,8%).
Pro TV a furnizat 61.563 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Pe baza GRP-urilor, clienții publicitari cumpără spații de reclame la televiziuni. Volumul de publicitate la Pro TV s-a situat la nivelul anului anterior (scodere de 0,5%).
Antena 1 a înregistrat 61.466 GRP’30 pe targetul comercial, cu 2,3% mai mult decât în primele două luni ale anului 2013. Se observă că bugetele de publicitate ale celor două televiziuni rivale sunt foarte aproapiate.
Kanal D a suferit o scădere a publicității de 17,4% față de anul trecut, acumulând un volum de 25.194 GRP’30 pe targetul comercial.
În topul publicității pe primele două luni ale acestui an se mai află: Prima TV – 14.274 GRP’30 target comercial (creștere de 5,7%), Acasă TV – 13.198 (-13,5%), Antena 3 – 11.108 (-13,6%), National TV – 7.542 (-13,2%), Antena Stars – 7.466 (+49%), România TV – 7.284 (+42,9%), Realitatea TV – 6.771 (+27%) și B1 TV – 5.512 (+9,4%).
Canalulul public TVR 1 a livrat 2.850 GRP’30 target comercial, în scădere cu 38,8% față de primele două luni ale anului 2013. TVR 1 se află pe locul 17 în topul publicității, dintr-un total de 57 de televiziuni monitorizate.