Cautare




, Contributor

Lideri |
|

Cum a ajuns Innovation Summit la Bucureşti

innovation_summit_logo_low_rez.jpg
,,Inovaţia lăsată la nivel de idee, nu este nimic altceva decât o idee. Inovaţia este acea idee, care este pusă în practică şi care are un impact major în rezultatele companiei sau ale proiectului”, explică Cristian Hossu, iniţiatorul Innovation Summit, într-un interviu Forbes.ro.

Forbes: Cum v-ati gandit la organizarea unui eveniment dedicat inovatiei?

Cristian Hossu: Deşi e un buzz word comun în limbajul de business, inovaţie cu adevărat în România se face destul de puţin şi este puţin înţeleasă. Sunt puţini profesionişiti în România care ţi-ar putea descrie un model sau o metodă de inovare. Mulţi confundă inovarea cu creativitatea şi e o mare diferenţă de termeni. Sintagma 'impact real' joacă un rol foarte important în a califica ceva ca fiind inovator. Dacă e doar ceva care nu s-a mai făcut, nu s-a mai văzut, dar are impact neglijabil, nu vorbim de inovaţie.

Inovaţia ca proces a mai fost dezbatută în foarte multe conferinţe, dar preponderent ca un subiect punctual şi foarte mult în zona de conştientizare, mai puţin în zona concretă de cum se fac lucrurile. Aşa că am ales să aducem în România know-how de top în ce înseamnă a şti să inovezi metodic, cu cap şi coadă.

Forbes: Cum este percepută inovaţia în România?

CH: Imaginea inovaţiei în general e foarte bună. Lumea nu fuge de ea, mai puţin cazurile în care presupune schimbări radicale de modus operandi, moment în care apare destul de des rezistenţa la schimbare din partea celor afecţati. Ne-a surprins în mod plăcut să descoperim la companiile cu care am stat de vorbă, câteva zeci de iniţiative structurate, adică demersuri largi de inovare, cu obiective şi echipe dedicate.

Toată lumea ştie că e important să inovezi şi nu mai e nevoie de un efort în zona de awarness.

Forbes: Ce aduce nou Innovation Summit?

CH: Un set de instrumente concrete, de metodologii pe care le poţi folosi de mâine pentru a genera inovaţie în organizţia ta pentru mulţi ani de acum încolo.

În final este un demers care doreşte să contribuie la crearea unui cluster de profesionişti competenţi în inovare, fie că vorbim de aplicabilitate în marketing, product development, tehnologie sau inovare în servicii.

Know-how la nivel global există cât nu putem cuprinde, avem nevoie şi de oameni locali care să îl preia şi să-l implementeze în proiectele lor de aici din România. Noi ne dorim să dăm o mână de ajutor, pentru că doar aşa mediul în care trăim, economic sau social, va fi mai aproape de standardele pe care toţi ni le dorim.

Forbes: Cât de deschise au fost companiile din România în a participa la un astfel de eveniment?

CH: Aş spune că în cea mai mare parte foarte deschise, dar şi cu surprize nu prea plăcute din partea unor companii care în mod pulic vor să arate că sunt preocupate de inovaţie. Am învăţat, însă, că este foarte important cu cine stai de vorbă în companie. Dacă reuşeşti să ajungi în zona de top management, de obicei rata de răspuns pozitivă e aproape de 100%. Motiv pentru care mulţi dintre cei anunţaţi ca participanţi până acum sunt în zona de CEO/top management.

Sunt foarte rare companiile în care inovaţia este o prioritate organizatională, adânc înrădacinată în ADN-ul lor. În general vorbim mai degrabă de persoane pasionate care reuşesc să impingă inovaţia pe agenda de businss, acei 'innovation divers' cum îi denumim noi. Ori fară o organizaţie care este pregatită la toate nivelurile să inoveze, şansele de reuşită ale unor iniţiative cu impact seminificativ sunt destul de scazute.

Aflați mai multe despre inovație în ediția specială The Innovation Issue, pe care Forbes România o lansează în data de 27 mai, împreună cu Innovation Summit.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii