FacebookTwitterLinkedIn

„Era pastelurilor“ se termină aici, chiar dacă, personal, nu pot să le ignor, și lăsăm culorile bogate și suculente să ne cucerească locuinţele. Dar haideţi să aflăm părerea specialiștilor în domeniu:

Până de curând, toată lumea a fost uimită și a comentat culoarea „verde“ din 2017 – Greenery. În acest caz, Litris Eismann, directorul executiv al Institutului Pantone, discută despre meritele gamei cromatice în culori intense. „Nevoia de culori puternice reprezintă o extensie naturală a stilului nostru de viaţă intens.“ În așa fel, nuanţele pastelate calme și soft sunt înlocuite acum de un albastru-viu, roșu-rugină și verde-smarald.

Se pare că 2018 va fi un an revoluţionar: o deviere de la tonurile pastelate, care în ultimii ani au inundat revistele și interioarele (o tendinţă impusă de influenţele nordice, scandinave).

Institutul Pantone oferă opt palete de culori pentru anul 2018. Regeneration include nuanţe portocalii, care sunt atât de necesare pentru ochiul uman (din punct de vedere psihologic). Paleta Ludic cuprinde culorile galben, lime, verde aprins și chiar albastru. Verdure simbolizează, după Eismann, sănătate, care reunește o serie de nuanţe „vegetale“, inclusiv „verdeaţa de ţelină“ – un simbol al culorii verzi, pe care Institutul Pantone o recomandă în mod activ să fie utilizată de toţi profesioniștii și iubitorii de decor.

Cu toate că Pantone dă tonul culorilor, fiecare companie și-a dezvoltat propriile spectre pentru a crea un trend anual. Dar pentru asta se realizează multe studii, iar moda reprezintă doar o părticică. Cinematografia, arta, muzica, dansul, arta stradală și fotografia determină tendinţele de mâine. 

Producătorii de lavabilă și vopseluri decorative sunt cei mai activi și interesaţi să promoveze aceste game cromatice,  care se vor regăsi cu siguranţă și în casele noastre. Vă dau și câteva exemple.

Benjamin Moore: Caliente

„O culoare puternică, radioasă și plină de energie, Caliente AF-290 întruchipează încrederea“, spune Ellen O’Neill, director de strategie în design al Benjamin Moore, „chiar dacă este folosită ca notă de accent sau culoare de bază pentru toţi pereţii. Acest roșu vibrant se potrivește personalităţilor aventuroase și pline de viaţă.“

În fiecare an, Ellen și echipa sa călătoresc în jurul lumii pentru o investigaţie secretă: din mai mult de 3.500 de culori, vor alege doar una, care va deveni favorita anului.

AkzoNobel: Heart Wood

„O nuanţă caldă și elegantă a unui roz matur. Este o combinaţie între calităţile tactile ale unui lemn natur și ale pielii, oferind confort și ospitalitate“, comentează specialiștii Centrului Estetic Internaţional AkzoNobel. Studiul de testare a fost realizat de o echipă a Centrului, împreună cu un grup de 11 experţi internaţionali.

Citește și Cum să dăm viaţă unui interior?

„Viaţa devine mai rapidă, iar casa ar trebui să devină un loc în care să fugim de agitaţie, să ne cultivăm valorile și să ne reîncărcăm cu energie. Culoarea poate juca un rol semnificativ în crearea unui echilibru între zgomotul exterior și pacea interioară.“

Sherwin-Williams: Oceanside

„O nuanţă verde-albastră va adăuga mister și eleganţă atmosferei oricărui spaţiu“, spun designerii companiei americane Sherwin-Williams. „Oamenii doresc să trăiască o aventură, iar această dorinţă pătrunde în cele mai izolate colţuri ale casei noastre. De aceea, Oceanside reprezintă o nuanţă de evadare, chiar în casa ta.“

Behr: In the Moment

Pentru prima dată în istoria sa, Behr, marcă a companiei americane The Home Depot, anunţă culoarea anului. Favorita devine un albastru-verde, ușor pastelat – In the Moment, care, se presupune, ne va face să ne simţim instantaneu mai calmi. Erica Voiefel, vicepreședinta departamentului Color & Creative Services, consideră că această nuanţă „evocă un sentiment al păcii în fluxul vieţii“.

Studiind cercetările fiecărei companii în parte, cred că aţi observat că toate propunerile au un singur scop: să ne facă să ne reîntoarcem acasă, locul unde ne simţim cel mai bine, locul care reunește familia, locul care ne izolează de mediul exterior în orașele aglomerate.

Mult succes!