Cautare




, Contributor

Industrie |
|

Cu ochii pe companiile din tehnologie

Vasilescu_Marius_Ernst_Young_România.JPG
Pentru a promova inovația și a îmbunătăți eficiența, tot mai mulți investitori din diverse industrii achiziționează companii din domeniul tehnologic, potrivit unui studiu Ernst &Young Romania.

Mobilitatea forței de muncă a cunoscut o creștere în ultima perioadă, iar consumatorii adoptă mobilitatea de tip smart și tehnologia rețelelor sociale, companiile simt o nevoie acută de a filtra volumele uriașe de date pe care acestea le produc. Astfel, perfecționarea soluțiilor tehnologice ajută economia mondială, iar companiile slab tehnologice sau non-tehnologice conștientizează acest aspect. Aceste companii devin jucători activi și arată o înclinație pozitivă asupra adaptării tehnologiei.

„Nu încape îndoială că tehnologia devine din ce în ce mai prezentă în tot ceea ce facem, deci are sens faptul că există cumpărători din diverse industrii care au un interes în a achiziţiona companii tehnologice pentru a promova inovaţia şi a îmbunătăţi eficienţa”, a declarat Marius Vasilescu, Manager, Asistenţă în tranzacţii, Ernst & Young România.

Tranzacțiile aceastei categorii de companii au crescut volumul tranzacțiilor în domeniul tehnologic cu aproximativ 30%, atingând o pondere de 12% din totalul de M&A realizate la nivel global, 342 de tranzacții, iar valoarea tranzacțiilor ce implică cumpărători non-tehnologici a cunoscut o creștere de 3% anul precedent, față de 2011, când pragul se situa la 7%.

Anul trecut, companiile din sectorul media au fost cele mai active, fiind conduse de agențiile de advertising și marketing. Cea mai mare achiziție non-tehnologică a fost o ofertă de 1,4 miliarde de dolari, din industria de software, segment care a profitat și de cea mai mare atenție a cumpărătorilor non-tehnologici, cu 40% din volumul de tranzacții a anului trecut și cu o valoare de 5,4 miliarde de dolari, o pondere de 45% din valoarea totală a tranzacțiilor, conform informațiilor oferite de Ernst & Young România.

“Tehnologia scoate uneori la iveală posibilitatea unor fluxuri de venituri cu totul noi, iar ratele de creştere legate de tehnologie sunt deseori mai mari decât cele din multe industrii existente. În industriile unde tehnologia cauzează deja transformări rapide, creşterea strategică şi tranzacţiile defensive se pot întâmpla simultan. Acestea reprezintă un motor cheie, mai ales în domeniul HIT (Health Care Information Technology) sau pentru anumite tranzacţii în domeniul serviciilor financiare. În domeniul energetic, pe de altă parte, tehnologia smart grid urmăreşte reducerea şi managementul consumului, conservarea energiei şi scăderea preţurilor pentru energie. Iar în domeniul serviciilor financiare, tehnologia poate facilita costuri reduse şi accesul mai bun la informaţie”, a completat marius Vasilescu.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii