Primele 16 companii în topul consumului de publicitate TV au adunat 775.867 puncte de audiență la nivel urban (Gross Rating Point – GRP). Acestea reprezintă circa 44,8% din totalul publicității consumate pe micile ecrane în 2012. (Pe baza GRP, clienții publicitari cumpără spații de publicitate la televiziuni. Un GRP reprezintă la nivel urban circa 105.000 de persoane.)
Din totalul publicității celor 16 multinaționale, companiei Pro TV S.A. i-a revenit o cotă de 37,6%. Practic, nicio firmă nu a ocolit cu reclamele sale vreo televiziune a grupului: Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema, Sport.ro, Acasă Gold, MTV România. Canalul Pro TV a livrat acestor multinaționale un volum de 203.824 GRP-uri, cel mai mare de pe piața publicității TV, reprezentând 26,3% din consumul celor 16. Acasă TV a deținut 8% din bugetul acestor multinaționale.
Grupul Intact „a tăiat” 28,1% din bugetul total al acestor clienți mult râvniți. Antena 1 a avut o cotă de piață de 19,3%, în timp ce Antena 3, 5,7%. Din grup mai fac parte Antena 2 (1,7%), Euforia (1,2%) și GSP TV (0,3%).
O felie bună a obținut Kanal D, televiziunea turcilor de la Dogan, care „a cucerit” o cotă de piață de 9,5%. Se constată că în planurile de media ale celor 16 multinaționale televiziunea Kanal D a fost în primele trei-patru stații pe care s-au difuzat reclame.
Alte posturi TV ce râvnesc la bugetele de promovare ale celor mai puternice multinaționale: Prima TV (4,9%), B1 TV (2,1%), Realitatea TV (2%),
Cele două canale publice aflate în monitorizările pieței TV, TVR 1 și TVR 2, au obținut împreună doar 3,7% din consumul acestor multinaționale.