Cautare




, Contributor

SportsMoney |
|

Cu cât vrea LPF să crească sponsorizările în 2017?

Creşterea numărului sponsorilor interesaţi de asocierea cu fotbalul profesionist şi a ponderii veniturilor din sponsorizări, cu până la 10%, reprezintă principalele obiective  LPF pentru 2017.
Fotbal

Anul acesta, aproximativ 6% din veniturile LPF provin din sponsorizări şi licenţe, restul de 94% fiind venituri înregistrate din drepturi TV. Principalii sponsori ai LPF în sezonul trecut au fost Orange (Liga 1 Orange), Adeplast şi Audi, care au derulat campanii pentru suporteri. ”Ne dorim parteneri în plus, ne dorim să creăm «fan engagement», să cunoaștem fanii care vin la stadion, de ce vin, să creăm activități conexe meciului”, spune Robert Pongracz, vicepreședinte LPF.

Parteneriatul încheiat cu Orange anul trecut va aduce din 2017 mai multe acţiuni pe stadioane şi campanii dedicate suporterilor, în plus faţă de oferta clasică de outdoor şi TV.

De mai mult de 15 ani, fotbalul este una dintre cele mai importante componente din portofoliul de sponsorizări încheiate de Orange, reprezentând o treime din investiţiile grupului în astfel de evenimente, la nivel global. Sportul atrage două treimi din sponsorizările oferite companie, iar suma anuală alocată de Orange sponsorizărilor în domeniile sport, entertainment și muzică se ridică la 50 de milioane de euro, la nivel global. În România, în afară de fotbal – Orange este sponsorul echipei de fotbal Dinamo București și al Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF) – compania telecom mai este implicată în rugby, hanbal și ciclism.

Pe aceeași temă: Dinamo potențează FCSB

“Sponsorizăm activitățile sportive și pentru «awarness», dar și pentru a atrage clienții noștri către sport. 65% dintre clienții noștri asociază Orange cu sportul “, a declarat Yves Martin, Director de Marketing, Orange România, precizând că, în curând, compania telecom va lansa o aplicație prin care suporterii vor putea face schimb de informații și vor fi stimulați să acorde atenție fotbalului prin diverse metode, precum, de pildă, câștigarea de premii atunci când echipa favorită dă gol. ”Ne dorim ca suporterii să folosească device-urile nu doar pentru a primi conținut, ci și pentru a genera conținut și a interacționa”, explică Yves Martin.

Pentru cea de-a doua competiţie importantă, Cupa Ligii, LPF a început procesul de căutare a unor noi sponsori din sezonul 2017 – 2018. FCMG, construcţii, auto şi companii aeriene sunt principalele industrii din care LPF caută noi sponsori. Conceptul de sponsorizare are la bază un pachet personalizat care include drepturi de vizibilitate pe canalele partenere, în zona de digital şi print, prin canalele proprii LPF dar şi activităţi pe stadion, în cadrul meciurilor oficiale ale Cupei Ligii.

S-ar putea să te intereseze: Fotbalul românesc a pornit ofensiva pe Facebook

Companiile care doresc să îşi crească imaginea de brand sau să dezvolte campanii de marketing/promoţii pentru fanii fotbalului sunt un alt target LPF. Sunt vizate firme din zone precum: servicii financiare, gadget-uri, retail, gaming, IT sau pariuri sportive.
Avantajele pe care le oferă LPF partenerilor sunt legate de posibilitatea de a comunica naţional sau regional cu fanii, atât pe stadion, cât şi la TV şi de a organiza acţiuni de comunicare şi evenimente pentru suporteri.
Un alt obiectiv al LPF este atragerea unui număr mai mare de suporteri la stadion. ”De ce nu vine lumea la stadion? Interes pentru fotbal există, dacă ne uităm peste audiențele înregistrate de televiziuni. Avem însă doar șase stadioane de categoria 4, dintre care două sunt ale unor echipe care evoluează în liga secundă”, spune Iustin Ștefan, președintele LPF, precizând că meciul în sine ar trebui să fie parte a unui eveniment mai amplu, care să înceapă cu o înainte de partida propriu zisă cu activități destinate fanilor.

utm_source=embed_bottom&utm_medium=seo&utm_campaign=bar_chart” target=”_blank”>Create bar charts

În România, şase stadioane sunt omologate în categoria IV, cea mai înaltă clasificare, conform normelor UEFA: Arena Naţională, Cluj Arena, stadionul CFR Cluj, stadionul Ceahlăul, stadionul Ilie Oana din Ploieşti şi stadionul Astra Giurgiu.

Află care au fost meciurile din Liga 1 cu cea mai mare audiență la DigiSport 1 și Dolce Sport în perioada februarie-mai 2016

Până la finalul anului este programată deschiderea unui stadion modern cu 31.000 de locuri la Craiova, iar în 2017 unul la Târgu Jiu, cu aproximativ 12.500 de locuri, toate acoperite. Pentru perioada 2017 – 2020, există finanţare de la bugetul statului pentru modernizarea stadioanelor Steaua, Dinamo şi Rapid, în cadrul proiectului Euro 2020. Tot cu finanţare de stat se va finaliza şi stadionul UTA.

Investiţiile făcute în stadioane se observă şi în creşterea numărului de spectatori. În campionatul 2015 – 2016, au fost prezenţi pe stadioane aproximativ 1 milion de români, cifră asemănătoare cu cea din sezonul 2014 – 2015, campionat care s-a jucat în vechea formulă, cu mai multe meciuri. Pentru 2017, LPF are în vedere creşterea numărului de spectatori pe stadioane cu 10 – 15%.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii