Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Cu cafeaua la export în mai puțin de doi ani. Povestea antreprenorului român din spatele conceptului „5 to go”

Cum vrea un tânăr antreprenor român să deschidă 100 de cafenele în România și să își extindă brandul în străinătate.
 aboneaza-te
foto_vlad_pahontu_1

Cu un an în urmă, Forbes România prezenta, într-un articol, conceptul „5 to go” – un small business fondat de antreprenorul Radu Savopol, care opera trei cafenele în care se vând produse la prețul unic de cinci lei.

În prezent „5 to go” numără 20 de unități, dintre care patru sunt concept store – spații ce depășesc 35 metri pătrați și au zonă unde clienții își pot savura cafeaua. Dar planul de dezvoltare este abia la început. Până în 2017, Radu Savopol intenționează să deschidă 100 de cafenele „5 to go” la nivelul țării și, de asemenea, vrea să extindă conceptul în afara granițelor.

„În toamnă vom semna master franciza pentru Polonia și demarăm discuțiile în Ungaria”, afirmă antreprenorul român, de profesie arhitect și designer de interior.

CITEȘTE ȘI Forbes Small Business: Cafeneaua unde orice produs costă 5 lei

Inițial, Radu Savopol a investit 10.000 euro pentru a-și deschide prima locație, iar, în medie, investește între 12.000 și 15.000 de euro pentru fiecare cafenea nou înființată. „5 to go Lahovari este un spațiu mic, de doar 10 metri pătrați, dar am dorit să fie un loc care să vibreze și care să te facă să zâmbești în fiecare dimineață. De aceea, am creat un design plăcut, cu elemente simple, de influență scandinavă și cu un personal mult mai prietenos. A doua locație a fost pe Pache Protopopescu. Acolo investiția a fost de 12.000 de euro și am folosit un design personalizat”, rememorează fondatorul lanțului de cafenele.

În 2015, când pe piață existau doar opt cafenele „5 to go”, au fost înregistrate vânzări de 250.000 de euro. În acest an, Radu Savopol se așteaptă la o cifră de afaceri de 1 milion de euro pentru compania „5 TO GO CONCEPT SRL”, aflată în continuă dezvoltare. Profitul total al cafenelelor este greu de urmărit, afirmă el, având în vedere că 80% dintre cafenele funcționează în sistem de franciză.

Locațiile „5 to go” sunt vizitate, în fiecare zi, de aproximativ 5.000 de clienți. În fiecare cafenea în parte, vânzările variază între 1.000 și 2.500 lei, în funcție de zona în care este amplasată. Lunar, profitul mediu pe locație este între 500 și 1.500 de euro.

 

CITEȘTE ȘI Forbes Small Business: Din pasiune pentru modă

Antreprenorul dedică între 12 și 14 ore pe zi muncii sale pentru că altfel, spune el, nu ar putea să dezvolte rapid lanțul de cafenele.

Conceptul „5 to go” se diferențiază de celelalte cafenele, în primul rând, prin prețul unic de cinci lei, clienții având la dispoziție o gamă variată de produse, printre care diverse feluri de cafea, prăjituri, sucuri sau sandwich-uri.
Menținerea prețului scăzut este rezultatul experienței pe care antreprenorul o are în domeniul HoReCa: „Am creat un canal nou de vânzare între HoReCa și retail, servim o gamă corectă de produse la un preț mediu, cu o rapiditate de servire foarte bună și cu o acoperire din ce în ce mai mare a zonelor de interes”, afirmă Radu Savopol.

În următorii cinci ani, fondatorul „5 to go” speră ca acest business să fie prezent în toate zonele de birouri și în zonele de trafic pietonal intens. În țară va fi prezent în majoritatea orașelor mari, dar și în orașele mici cu potențial turistic ridicat.

„Eu sper ca locațiile 5 to go să devină meeting point-uri pentru majoritatea bucureștenilor, să devină locul unde cobori în papuci ca să îți iei cafeaua pentru acasă la ora 7 dimineața. De asemenea, îmi doresc să devină un plus de valoare atunci când vrei să îți vinzi apartamentul și să pui ca bonus un „5 to go” la parterul blocului”, conchide Radu Savopol.

Citește articolul complet în ediția tipărită Forbes România, începând cu 18 august.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii