Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

CTPVoice |
|

CTP: Profesionalism, spații logistice premium și construcții sustenabile

În 2021, vom continua să facem ceea ce am făcut cu succes în 2020 și nu numai. În următoarele 12 luni, ne vom concentra pe extinderea parcurilor atât prin noi achiziții, cât și prin construcția de noi clădiri pentru clienții noștri.
Ana Dumitrache ANT_8215[1]

ANA DUMITRACHE – Country Head, CTP România

  1. Care sunt principalele obiective ale strategiei de business şi principalele realizări ale companiei dumneavoastră în acest an?

În 2021, ne propunem să rămânem lider de piață în România în sectorul imobiliar logistic și să atingem un portofoliu de 2,000,000 m2. În prezent, CTP România deține 1.500.000 m2 de spații închirate ca urmare a eforturilor unei echipe mici, dar formată din super-profesioniști, un model de eficiență și concentrare. În ultimii doi ani, am reușit să ne extindem atât în jurul capitalei, deschizând chiar proiecte noi în 2020 – CTPark Bucharest North, cât și în regiunea Transilvania. Cred că am stabilit un record absolut și de închiriere cu un total de de 450.000 de m2 2019/2020 în tranzacții cu niste companii de renume precum Mobexpert, IB Cargo/ Maersk, DSV. Mai mult, anul trecut, creșterea portofoliului CTP în România a contribuit cu peste 25% la performanța grupului CTP la nivel european de a atinge o suprafață totală de 6,3 milioane m2 de clădiri închiriate.

  1. Care sunt principalele repere ale activității companei/grupului în primele luni ale anului (cifră de afaceri, profit, investiții sau orice alt indicator pe care îl considerați relevant)? Cum au evoluat acestea comparativ cu anul trecut și care sunt estimările pentru întreg anul?

Suntem bucuroși că în 2020 ne-am atins principalii indicatori de performanță stabiliți, depășind chiar suprafața închiriabilă pe care ne-am propus-o inițial pentru sfârșitul anului.

Aliniată creșterii suprafețelor închiriabile este și creșterea cifrei de afaceri care a sărit de pragul de 50 mio EUR, raportându-ne doar la veniturile din chirii. 2020 a fost un an foarte bun, înregistrând o creștere semnificativă față de anul precedent. Același trend crescător ne dorim să îl menținem și în 2021.

  1. Care sunt previziunile privind activitatea companiei pe termen mediu?

În 2021, vom continua să facem ceea ce am făcut cu succes în 2020 și nu numai. În următoarele 12 luni, ne vom concentra pe extinderea parcurilor atât prin noi achiziții, cât și prin construcția de noi clădiri pentru clienții noștri existenți, dar și pentru cei noi.

O altă direcție strategică pentru 2021, aliniată cu viziunea grupului CTP pentru Europa, este utilizarea eficientă a energiei clădirilor noastre, care nu numai că reduce costurile operaționale, ci ne ajută să reducem amprenta de carbon. Sustenabilitatea face parte din strategia noastră și consider obligatoriu să o menționez ca parte a planului nostru de creștere pentru viitor.

  1. Care au fost cei mai importanți trei factori care au marcat evoluția industriei/industriilor în care activați?

În 2020, am învățat că ceea ce facem noi – dezvoltarea și administrarea de parcuri logistice este un segment vital al industriei de real estate în raport cu viața noastră în secolul 21.

Astfel că, într-un an dificil, industria noastră a avut un parcurs ascendent prin mutarea volumelor din zona comercială a retail-ului în zona de depozitare și stocuri. Intensificarea comerțului cu produse de larg consum, precum alimentele sau produsele de igienă, dar și cu medicamente, a contribuit la creșterea nevoilor de depozitare pentru jucătorii mari de pe piață, iar noi am fost acolo să răspundem solicitărilor.

Un alt factor important care a marcat evoluția business-ului nostru în 2020 a fost extinderea segmentului de e-commerce prin intrarea piață a unor jucători noi și datorită orientării către acest canal de distribuție a unor jucători și clienți existenți.

  1. De unde ar putea România să împrumute cele mai bune practici pentru industria/industriile în care activați?

Cred că industria în care activăm evoluează, merge înspre mai bine, însă consider că sustenabilitatea ar trebui să înceapă să joace un rol mai important pentru jucătorii din România din acest domeniu.

În orice piață de real estate matură – și ne referim aici în special la Europa de Vest, UK, USA – ceea ce contează pentru client este costul total al ocupării și mi-aș dori să înceapă să conteze acest lucru și pentru clienții noștri și pentru potențialii noștri clienți în cea mai mare măsură.

Costul de exploatare mediu pentru un mp în clădirile noastre – incluzând toate utilitățile – este în medie de 0,15 – 0,18 EUR/mp/lună (o medie anuală), ceea ce este o reală performanță.

Aceasta se datorează investițiilor mari pe care le facem în clădirile noastre și faptului că nu facem nici un compromis în ceea ce privește calitatea materialelor pe care le folosim și standardele în baza cărora construim.

Noi vom continua proiectul nostru de sustenabilitate indiferent de factorii externi, dar mă gândesc că ar fi motivant pentru toți dezvoltatorii să acorde o atenție sporită eficienței energetice a dezvoltărilor lor.

  1. Ce vă motivează să vă treziți în fiecare dimineață să faceți business în România?

Atmosfera de la birou și colegii mei care mi-au devenit în mare parte prieteni. Entuziasmul echipei CTP România ar fi greu de replicat în alte părți ale globului.

De asemenea, România este cunoscută în lumea consultanților de business ca o țară în care implementarea proiectelor este foarte dificilă din cauza impredictibilității problemelor – pentru mine acest lucru este o motivație în sine, întrucât sunt în competiție perpetuă cu toate aceste greutăți și obstacole.

  1. Cum comentați contextul actual social, economic și politic din România și din Europa Centrală și de Est?

Contextul social este super-dificil în timpul unei pandemii ca aceasta, mai ales într-o cultură deschisă ca la noi unde întâlnirile de afaceri se desfășoară la masă sau la cafea în oraș, într-un mediu destins și prietenos. Asta ne lipsește și probabil că și încetinește unele decizii de business, o dată cu incertitudinea globală.

Contextul economic e dificil și el, cu o industrie a ospitalității aproape desființată și cu multe afaceri care trebuie să se reinventeze. Dar surpriza este că acei antreprenori agili, care s-au repliat rapid spre canale alternative de distribuție au reușit chiar să prospere anul trecut mai mult decât în perioadele precedente. Este un cu totul alt tip de criză cea pe care o traversăm – cu un exces de lichiditate, dar un mare deficit de încredere în reziliența afacerilor și a economiei în general.

  1. Când credeți că va veni o nouă criză?

 Ceea ce ni s-a întâmplat anul trecut și, iată, continuă în 2021 este o criză – chiar dacă mai acut socială decât economică, este o criză oricum am privi lucrurile.

  1. Care credeţi că sunt principalele impedimente pe plan economic şi politic naţional, care frânează creşterea economică şi dezvoltarea capitalului?

La această întrebare am un singur răspuns – infrastructura. Autostrăzi, port, aeroporturi, cale ferată, metrou, linii rapide, autobuze, drumuri, canalizare, rețele solide de curent electric, eficiență energetică.

  1. Care sunt cele mai importante 3 lecții de afaceri pe care le-ați învățat pe parcursul carierei Dumneavoastră sau pe timpul crizei?

Am învățat că verticalitatea este o virtute de neegalat.

Am învățat că munca și disciplina, mai ales într-o cultură în care nu sunt valori fundamentale, pot crea un avantaj competitiv extraordinar.

Și am învățat că în orice tranzacție trebuie să joci până în ultimul minut indiferent de scorul de pe tabela de marcaj.

  1. Ce i-ați recomanda unui tânăr care se pregătește să intre în profesie?

I-aș recomanda să își caute o profesie care să îl pasioneze. Și dacă acest punct este bifat atunci nu am recomandări suplimentare – va știi instinctiv ce trebuie să facă mai departe.

  1. De la cine ați învățat cel mai mult pe parcursul carierei?

În anii din urmă în mod vădit de la Remon Vos, care este acționarul genial al CTP, o resursă extraordinară de energie, dar și de inteligență. Având privilegiul de a sta în proximitatea lui destul de mult și în situații tensionate și complexe, am și reușit să „fur” destul de mult de la el.

  1. Care sunt valorile companiei dumneavoastră?

Profesionalism. Sustenabilitate. Excelența serviciilor.

Lucrăm cu clienții noștri ca parteneri de afaceri pe termen lung în care încrederea este cuvântul de bază. Știm că succesul clienților noștri este cel care ne conduce către succes. Doar împreună putem face o treabă bună.

  1. Cum vă recrutaţi angajaţii în condiţiile crizei de personal calificat, cum îi pregătiţi şi cum le creşteţi performanţele? Cum vă asiguraţi de implicarea angajaților? Cum îi motivaţi?

Recrutăm cu foarte mare grijă și noi am decis, în cadrul echipei, că decât să recrutăm o persoană nepotrivită, mai bine împărțim task-urile intern temporar dacă este nevoie.

Susținem pregătirea angajaților, plătim cursuri și oferim program flexibil celor care doresc să urmeze anumite specilizari și calificări.

Eu nu cred că un manager poate să motiveze în vreun fel un angajat să muncească mai cu spor și să performeze. Cred însă în puterea exemplului și o avem de la acționar, CEO, CFO la nivel de grup și până la middle management – dacă noi suntem motivați și entuziaști.

  1. Cum dezvoltaţi talentele din cadrul companiei dumneavostră? 

The sky is the limit. Sau orice soldat poartă în rucsac bastonul de mareșal. Oferim tuturor colegilor posibilitatea de a se dezvolta, de a face mai mult, de a migra dintr-o zonă în altă a companiei conform înclinațiilor proprii. 

  1. Cum menţineţi echilibrul între viaţa personală şi cea profesională? 

Nu simt că este nevoie să fac eforturi pentru a păstra echilibru. Viața personală și cea profesională sunt în echilibru de când mi-am luat primul job la 16 ani. Nu m-am simțit niciodată privată de timpul meu sau încorsetată sau prost dispusă că merg la serviciu. Cred că fericirea este o stare de spirit și ține de noi să nu ne punem singuri în situații stresante sau copleșitoare – a munci mult pentru mine este modus vivendi și familia mea înțelege și respectă acest lucru.

  1. Care sunt pasiunile dumneavoastră?

Mă pasionează desgin-ul, psihologia, îmi place muzica și, da, una dintre pasiunile mele este real estate-ul.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii