Cautare




, Redactor Forbes România

Bani și Investiţii |
|

CSALB: Peste 1 mil. euro au fost obținuți în 2018 în urma negocierilor dintre bănci și clienți

Negocierile intermediate de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul bancar (CSALB) au adus un beneficiu de 1,015 milioane de euro, atât consumatorilor, cât și întregului sistem bancar din România.
shutterstock_712666468

Suma reprezintă o diminuare a efortului de plată pentru consumatorii români , obținută în anul 2018, valoare de aproape trei ori mai mare față de cea înregistrată în 2017.

„Dacă ne gândim că în anul 2017 consumatorii români au obţinut o diminuare a efortului de plată de 303.000 euro în urma negocierilor cu băncile, creşterea înregistrată anul trecut este remarcabilă. Depăşirea pragului de 1 milion de euro arată, pe de o parte, faptul că tot mai mulţi consumatori au ales calea dialogului prin intermediul CSALB, în schimbul rezolvării litigiilor în instanţă şi, pe de altă parte, disponibilitatea băncilor de a negocia”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.

În 2018, cel mai important caz din punct de vedere valoric, susținut de conciliatorii CSALB a fost cel al unui conusmator din București care a obținut o reducere a efortului de plată de aproape 39.000 de euro. În acest caz, banca a acceptat eliminarea pe viitor a comisionului de administrare și restituirea comisionului de acordare a creditului. Același consumator a obținut, tot prin CSALB, ștergerea soldului de 18.000 de euro pentru un credit care fusese încheiat cu o altă bancă.

Anul trecut, CSALB a înregistrat în total un număr 1.293 de cereri venite din partea consumatorilor, în vreme ce în 2017, număr cererilor a fost de 505, de aproape trei ori mai puțin.

Numărul dosarelor constituite în anul 2018 a crescut cu 255% în raport cu numărul dosarelor formate în anul precedent:  de la 214 dosare formate în 2017, la 550 dosare în 2018. Dintre aceste dosare, 90% au fost soluţionate favorabil, prin înţelegerea părţilor.

Ascensiunea și eficientizarea activității Centrului din 2018 se datorează și introducerii aplicației online (iulie 2018) care permite încărcarea directă a documentelor inclusiv de pe telefon, prin scanarea acestora. Prin intermediul aplicației, în perioada iulie 2018-decembrie 2018, un număr de 365 de cereri au fost trimise instituției de către consumatori, reprezentând aproximatic 30% din numărul total al cererilor conforme înrgistrate anul trecut.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii