Cautare




, Forbes Staff

Bani și Investiţii |
|

CSALB: Cererile de conciliere ale românilor în relația cu finanțatorii s-au triplat

Numărul românilor care au apelat la Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a crescut cu 140% în primele nouă luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, până la 1.580.
shutterstock_678773707

Astfel, numărul cererilor depuse în primele nouă luni ale anului curent a fost de 3,2 ori mai mare față de perioada similară a anului trecut. Acest lucru denotă faptul că CSALB a devenit o opțiune pentru tot mai mulți români care își caută rezolvarea neînțelegerilor pe care le au cu instituțiile financiare, susțin reprezentanții CSALB.

De asemenea, în urma negocierilor purtate cu băncile, 252 de români au găsit o soluție în primele nouă luni ale anului pentru problemele pe care le aveau, prin intermediul CSALB, față de 25 în aceeași perioadă din 2017.

„După primele nouă luni, am reușit să înregistrăm câteva rezultate notabile: am trecut de pragul de 400 de dosare constituite și 250 de dosare soluționate, ceea ce demonstrează o creștere certă a activității CSALB și, implicit, un grad de conștientizare și de interes tot mai mari, la nivelul cetățeanului, în ceea ce privește soluționarea pe cale amiabilă a conflictelor cu băncile”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

În plus, din totalul dosarelor soluționate în primele nouă luni ale anului, 90% au fost încheiate cu hotărâre, adică soluția propusă de conciliator a fost acceptată de ambele părți și doar 10% prin încheiere, adică cel puțin una dintre părți nu a acceptat soluția propusă. Restul dosarelor constituite se află în faza de analiză. Acest lucru arată și că instituţiile de credit încep să devină mai deschise, pe măsură ce încep să înţeleagă beneficiile concilierii.

Un exemplu concret este cel al unui consumator din Dolj, care a cerut băncii micșorarea ratei lunare și a perioadei de rambursare. A obținut ștergerea integrală a datoriei de 20.000 Euro și închiderea creditului.

Trimestrul al treilea a fost unul dintre cele mai reușite pentru CSALB, , înregistrându-se o creștere de 34% a numărului de dosare soluționate, evoluție influențată și de lansarea, în luna iulie, a aplicației online prin care consumatorii pot transmite cererile către CSALB în mod facil, gratuit și ușor de urmărit.

Românii care întâmpină probleme cu băncile pot apela gratuit la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar, termenul de soluţionare fiind de 90 de zile.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii