Cautare




, Contributor

I'm a News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering food industry, health industry, agriculture, tourism, FMCG and HoReCa. Have any news tip? Drop me an email at laura.cioba@forbes.ro

Bunuri de consum |
|

Criza termenelor de livrare – una dintre provocările business-urilor de retail online ȋn pandemie

Retailerii online se numără printre norocoșii care nu au ȋnregistrat pierderi ȋn urma pandemiei de coronavirus, dimpotrivă, majoritatea business-urilor din acest domeniu au crescut, unele companii ajungând să ȋși dubleze cifra de afaceri.
Laura-Vlad (20)

Cu toate acestea, nici ei nu au fost feriți de provocările survenite în urma declanșării pandemiei de coronavirus. Printre provocările cărora aceștia au fost nevoiți să le facă față se numără, fără îndoială, acutizarea crizelor cu privire la termenele de livrare.

„În această perioadă, cred că a fost mai acută decât oricând criza termenelor de livrare. Serviciile de curierat întâmpinau probleme în perioade mai aglomerate, și înainte de creșterea bruscă a cererii. Ȋn plus, au reapărut și problemele de fond, prezente și înainte de pandemie, precum lipsa infrastructurii. Acest aspect a avut un impact atât în reorganizarea internă a livrărilor, cât și în nivelul de satisfacție al clienților”, a explicat Vlad Sardescu, co-fondator al platformei NeaKaisa.ro.

În opinia lui Vlad Sardescu, însă, logistica națională nu a fost singurul punct nevralgic în această perioadă. Termenele de livrare depășite de la producători, transporturi internaționale blocate, lipsa materiei prime și lucrul în ture pentru a proteja echipele sunt și ele câteva dintre elementele din lanțul de aprovizionare care au avut de suferit.

„Producători extrem de mari, cu fabrici atât în Europa, cât și în China, au resimțit pandemia cu o scădere a capacității de producție și livrare. În ultimă instanță, toate aceste întârzieri ne-au afectat și pe noi pentru că suntem cei care interacționează direct cu clientul. Un termen de livrare decalat de producător nu este ceva ce putem controla, iar uneori întârzierile nu pot fi prevăzute”, a mai completat co-fondatorul platformei NeaKaisa.ro.

În ceea ce privește tipurile de produse preferate în această perioadă pandemică, reprezentanții platformei NeaKaisa.ro. susțin că au avut un avânt important produsele multifuncționale care dau un plus de confort și răspund mai multor roluri (de utilitate, de design, de tehnologie).

Lockdown-urile au venit și cu o revelație pentru foarte multe firme care activau exclusiv în mediul offline. Circula deja informația că lucrurile încep să migreze către online, iar contextul a accelerat foarte mult acest trend deja existent. Și atunci a început cursa pentru un loc la masa digitală.

„Foarte multe business-uri care ori nu se concentrau pe online, ori nu aveau nicio prezență, au făcut un efort și în câteva luni s-au activat. Fie că vorbim despre magazine online sau social media, începând cu a doua jumătate a anului trecut, nu este o exagerare să spunem că numărul competitorilor în orice domeniu s-a dublat”, a explicat și Laura Sardescu, care a precizat că în această perioadă, marketingul digital a primit o lecție rapidă și dură: „în online nu există o permanență sau relaxare a comunicării. Este nevoie de multă muncă, de inovație, de parteneriate strategice pentru a putea supraviețui schimbărilor care, uneori, se petrec peste noapte”.

Referitor la începutul lui 2021, Vlad Sardescu a afirmat că anul acesta se păstrează trendul ascendent cu creșteri constante. Pentru primele luni din 2021 s-a raportat o creștere a vânzărilor de peste 50% față de aceeși perioadă din 2020.

„Provocarea pe care o avem este să facem această creștere să fie sustenabilă și să creăm, intern, procese care să susțină dezvoltarea”, a afirmat acesta.

Ca planuri de business ce vor fi puse în aplicare anul acesta, reprezentanții platformei NeaKaisa.ro. au menționat și amenajarea unui showroom de prezentare a produselor.

 

 

 

 

 

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii