Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

GarantiVoice |
|

Criza recentă a arătat tuturor importanța orientării spre client

Criza generată de coronavirus a arătat tuturor importanța orientării spre client și serviciile dedicate acestuia, iar Garanti BBVA România va continua să se concentreze pe transformarea digitală și pe serviciile remote, îmbunătățind în continuare experiența clienților săi, a declarat Mustafa Tiftikcioğlu, CEO al Garanti BBVA România.  
BV Garanti - Mustafa Tiftikcioglu

Răspunsuri oferite de către Mustafa Tiftikcioğlu, CEO Garanti BBVA România

 

Ne puteți spune câteva cuvinte despre experiența dumneavoastră profesională?

Am absolvit Facultatea de Inginerie Industrială din cadrul Universității Bogazici și dețin un masterat în inginerie industrială, cu specializare în Analiza Deciziilor Economice, de la Georgia Institute of Technology, SUA.

După absolvire, am lucrat timp de opt ani în domeniul financiar, axându-mă pe bugetare, planificare și finanțare corporate și apoi am intrat în domeniul bancar, alăturându-mă echipei Garanti BBVA Turcia (TGB), în urmă cu aproximativ 20 de ani.

 

Când v-ați alăturat echipei Garanti BBVA și ce funcții ați ocupat anterior preluării mandatului de CEO?

M-am alăturat Garanti BBVA Turcia la începutul anului 2002 și, în ciuda mediului macroeconomic dificil de la acea vreme, a fost una dintre cele mai bune decizii din cariera mea.

În cei aproape 20 de ani de activitate în Garanti BBVA, am ocupat mai multe funcții și am avut ocazia să acumulez o vastă experiență în managementul riscului de credit corporativ și comercial, precum și în finanțări structurate, dar şi finanțări de proiecte şi achiziții.

Înainte de a prelua mandatul de CEO al Garanti BBVA România, am condus divizia de management al riscului de credit corporativ din cadrul TGB.

 

Care sunt cele mai importante lecții de business pe care le-ați învățat în timpul carierei sau în contextul unei crize?

Industria financiară este una dintre cele mai avansate, competitive și incitante industrii globale. Astfel, cariera în acest sistem a fost întotdeauna una solicitantă, dar cu multe împliniri.

După toți acești ani de lucru cu oameni de la diferite niveluri ierarhice, am învățat că un CEO trebuie să fie mereu acolo pentru echipa sa, deschis să îi asculte pe oameni și să îi sprijine să își continue eficient munca. Așadar, munca în echipă și comunicarea eficientă reprezintă chei ale succesului, chiar și în contexte dificile.

 

Cum caracterizați sistemul bancar românesc?

România are un sistem bancar bine reglementat și solid. Acum, după ce m-am mutat în țară, pot vedea mai clar competitivitatea și potențialul sistemului bancar și modul în care acest lucru a fost ghidat pozitiv de pașii anteriori și actuali ai BNR.

Deși sistemul bancar traversa anterior crizei un moment important din punct de vedere al digitalizării, pandemia și măsurile de distanță socială au grăbit procesul.

Astfel, soluțiile bancare digitale au câștigat foarte repede mai mult teren și cred că românii vor dori tot mai multă inovație, ceea ce va duce probabil la o revoluție digitală mai amplă în sistem.

 

Care sunt principalele direcții ale strategiei dvs. în noua poziție?

Strategia noastră este construită în jurul valorilor Garanti BBVA: clientul este întotdeauna pe primul loc, avem aspiraţii înalte și lucrăm ca o singură echipă. Aceasta s-a dovedit cu atât mai relevantă după schimbările fără precedent prin care am trecut în perioada pandemiei. Ne propunem să diversificăm permanent produsele și serviciile, în conformitate cu nevoile în schimbare ale clienților și să fim întotdeauna alături de ei, ca un partener financiar de încredere. Eforturile noastre continuă în direcția digitalizării, de asemenea.

 

Ce schimbări a adus pandemia în domeniul în care activați?

S-au spus multe despre efectele și schimbările generate de pandemie, așa că voi menționa doar faptul că recenta criză a evidențiat importanța serviciilor bancare digitale orientate către client.

Așadar, chiar dacă investim în canale digitale și sisteme tehnologice de mulți ani deja, este esențial să ne concentrăm în continuare asupra serviciilor pentru clienți și să le customizăm conform nevoilor acestora.

 

Care sunt principalele repere ale activității companiei în primele luni ale anului (cifra de afaceri, profit)? Cum au evoluat acești indicatori față de anul trecut și care sunt estimările pentru întregul an?

În primul semestru din 2021, Garanti BBVA a înregistrat venituri nete de 227 milioane RON, în creștere cu 8,6% față de prima jumătate a anului 2020. Estimăm că vom avea un rezultat anual în linie cu prima jumătate a anului 2021.

Performanța profitului net a fost una semnificativă, în primele șase luni din 2021, pe fondul efectelor pandemiei de coronavirus din anul anterior, astfel că am înregistrat o creștere de 54%, comparativ cu aceeași perioadă din 2020. Estimăm că această performanță va continua până la finalul anului acesta și vom putea atinge bugetările inițiale.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii