Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Cristina Bâtlan

Cristina Batlan 1.jpg
Avere: 12- 13 milioane de euro Vârstă: 37 de ani Reşedinţă: Bucureşti Domenii: Producţie încălţăminte, marochinărie, imobiliar

Criza parcă i-a dat aripi Cristinei Bâtlan, proprietarul producătorului de încălţăminte Musette. Nu conteneşte să enumere proiectele sale în materie de extindere şi ţările în care intenţionează să deschidă magazine. Deşi afacerea Musette a mers bine în 2009, ţinând cont de contextul economic actual, Cristina Bâtlan este însă dezamăgită de condiţiile de business din România şi în special de incoerenţa autorităţilor în ceea ce priveşte gestionarea crizei financiare.

„Guvernul român a mărit TVA fără să ia şi măsura imediată de a reduce impozitul pe profit, pentru a încuraja realizarea de profit şi implicit de a încasa mai mult. Aşteptăm încă o revenire asupra acestei decizii“, apreciază Cristina Bâtlan. Alături de soţul său, Roberto deţine două fabrici de încălţăminte şi accesorii, una la Bucureşti şi alta la Huşi, şi mai multe bunuri imobiliare, în Capitală. În 2009, Musette Exim SRL a înregistrat o cifră de afaceri de peste cinci milioane de euro, în scădere cu peste un milion de euro comparativ cu 2008 (6,23 milioane euro). Este mulţumită însă, de faptul că a reuşit să îşi îndeplinească visul, şi anume acela de a pătrunde pe pieţele externe.

Recent, Musette a deschis primul magazin la New York, mai precis pe West Broadway Soho Manhattan, o stradă renumită de modă, pe care se află branduri cunoscute, precum D&G sau Swatch. Boutiq-ul de 50 de metri pătraţi este în franciză, dar extrem de important pentru businessul familiei Bâtlan. „Cred că piaţa americană ne va oferi surprize. Previzionăm vânzări bune, mai mari decât cele din România (pe metrul pătrat)“, apreciază tânăra antreprenoare. Ea are în plan deschiderea, tot în New York, până la sfârşitul anului viitor, şi al celui de-al doilea magazin. Designerii Musette se orientează pentru această piaţă pe modelele de lux, din materiale preţioase – reptile veritabile,
piei deosebite.

„Multe modele se vor produce în ediţie limitată şi în serie mică, special pentru SUA şi pentru noul magazin Musette din Calea Victoriei din Bucureşti“, mai spune Cristina Bâtlan. Potrivit acesteia, preţurile practicate în America sunt uşor mai mari, chiar dacă taxele pentru SUA sunt mai mici decât TVA-ul nostru. Preţul este stabilit, spune aceasta, de partenerii locali ai Musette raportat la piaţă, la poziţia magazinului şi la puterea de cumpărare a americanilor care, este cu mult peste cea a românilor. Tânără antreprenoare vizează extinderea în Germania, prin deschiderea de magazine la Frankfurt şi München (prin parteneriate sau puncte proprii) şi Rusia. Creşterea vânzărilor presupune însă o sporire a producţiei, lucru nu foarte facil de realizat, după cum spune Cristina Bâtlan. Aceasta va opta anul viitor pentru creşterea capacităţii în propriile fabrici, chiar dacă, spune ea, nivelul taxelor din ţara noastră nu este foarte atrăgător.

„Musette nu se va extinde cu orice preţ, ci o va face aşa cum a învăţat, pas cu pas, consolidându-şi fiecare nouă poziţie“, ne mărturiseşte aceasta. Recunoaşte că astfel de strategii nu duc şi la o dezvoltare rapidă a businessului, însă astăzi sunt importante, spune ea, doar afacerile aducătoare de profit, conceptele viabile, ideile care funcţionează. Pentru anul viitor, propri-
etarul Musette estimează o creştere a afacerii cu aproximativ 20%. Pentru a nu pierde teren, ci mai mult pentru a câştiga cota celor care din diverse motive şi-au încetat activitatea în această perioadă, Cristina Bâtlan a recurs la creşterea calităţii produselor.

A fost, de altfel, spune ea, principalul avantaj în lupta cu concurenţa. Ea consideră astfel că, pe timp de criză, consumul nu scade, ci doar se schimbă. „Clientul preferă mai puţin şi bun, dacât mult şi prost“, spune ea, afirmând că acesta a fost atuul şi pe piaţa americană: produse de lux, la preţuri pe care ţi le poţi permite.

Criza a făcut-o pe proprietara Musette, Cristina Bâtlan, să dea curs, în ultima perioadă, mai multor proiecte, respectiv târ-guri internaţionale, evenimente de modă – Cluj Fashion Week, Fashion al the Opera, Soirée de la mode şi să lucreze colecţii pentru tineri designeri români precum Andra Clitan, Iris Şerban, Claudia Castrase sau Corina Vlădescu.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii