Cautare




, Contributor

I'm a News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering automotive and transportation, as well as other industries. Have any news tip? Drop me an email at iulian.luca@forbes.ro

Auto |
|

Cristian Milea (Audi România): Infrastructura, cea mai mare problemă pentru vehiculele electrice și de aici nu trebuie excluse țările dezvoltate

Producătorul german are în plan o schimbare în segmentul de sustenabilitate și dezvoltarea unui proces amplu de electrificare a gamei. Astfel, grupul va renunța treptat la producția de motoare cu ardere internă și începând cu anul 2026, intenționează să lanseze pe piața globală doar modele full electrice. De asemenea, își propune să realizeze emisii nete zero până cel târziu în 2050.
Cristian Milea - Brand manager Audi

Deși termenul anunțat de grup pentru renunțarea la motoarele cu combustie internă din anul 2026 este extrem de scurt, Cristian Milea, Brand Director Audi, spune că nu este suficient de rapid, dacă luăm în considerare schimbările climatice.

„Dacă socotim ce presupune acest demers ca și efort, din punct de vedere al industriei auto, este extrem de redus termenul. Dacă ne raportăm la tot ceea ce înseamnă societatea și la nevoia de a face acest demers cât mai rapid, nici nu știu dacă este suficient de repede, având în vedere schimbările climatice”, a declarat Cristian Milea pentru Forbes România.

Acesta consideră că infrastructura este cea mai mare problemă și acest aspect nu se limitează doar la România. Problema aceasta există și în țările europene dezvoltate, dar la un alt nivel față de țara noastră.

„Cea mai mare problemă ar fi infrastructura și de aici nu trebuie excluse țările dezvoltate. Parcul de vehicule este acolo la alt nivel față de România și atunci implicit și infrastructura trebuie să fie altfel dimensionată. Dar este adevărat, țara noastră este un pic în urmă”, a punctat directorul Audi în România.

O excepție sunt țările nordice, pentru că acestea au fost primele care au încurajat masiv vehiculele electrice și, bineînțeles, au dezvoltat și infrastructura necesară.

„Există două rațiuni pentru care acest lucru se întâmplă acolo. În primul rând pentru că au fost printre pionierii acestui tip de mobilitate și pentru că societatea de acolo beneficiază de un procent rezidențial mult mai mare decât la noi. În România este mai dificil de optimizat, având în vedere că noi stăm mai mult la bloc decât la casă”, a explicat Cristian Milea.

Două noi modele, lansate în România

În acest context, producătorul german Audi își continuă astfel extinderea gamei de vehicule electrificate prin lansarea a două noi modele în România: Audi e-tron GT și Audi Q4 e-tron, care este și primul SUV electric compact din gamă.

Audi e-tron a fost în anul 2020 cel mai bine vândut la nivel mondial dintre vehiculele electrice fabricate de producătorii germani premium, iar în Norvegia a fost chiar cel mai bine vândut dintre toate modelele.

Interiorul Audi e-tron GT quattro și Audi RS e-tron GT evocă ambianța modelor gran turismo clasice și o caracteristică din dotarea standard este aceea că mocheta de pe podea și covorașele sunt realizate din materiale reciclate. De asemenea, scaunele sport Plus sunt disponibile cu două versiuni de tapițerie, ambele în mare măsură fabricate din poliester reciclat.

Interior e-Tron GT și Q4 e-tron

 

Autonomia maximă pentru e-tron GT este de până la 488 kilometri și bateria permite încărcarea rapidă. În condiții ideale, durează doar cinci minute pentru a încărca bateria suficient pentru a parcurge o distanță de aproximativ 100 de kilometri.

E-tron GT are două motoare, unul amplasat pe puntea față, iar cel de-al doilea amplasat pe puntea spate, acestea generând, în funcție de model, 476 CP sau 598 CP în varianta RS. De asemenea, în modul overboost, motoarele pot asigura pentru scurt timp chiar 530 CP și 646CP pentru RS e-tron GT.

Au fost livrate deja primele comenzi

În ceea ce privește Q4 e-tron, acesta vine în 3 versiuni de motorizare, cea mai puternică având puterea maximă de 299 CP. Și în acest caz vehiculele oferă o autonomie ridicată, de maxim 520 km și timpi de încărcare în condiții ideale de doar circa 10 minute pentru o autonomie de aproximativ 130 de kilometri.

Cele două modele, abia lansate în țara noastră, au primit deja comenzi din partea clienților români și câteva au fost deja livrate acestora.

„Avem circa 80 de comenzi pentru Audi Q4 e-tron și 19 pentru Audi e-tron GT. Din cele 80 există 60 de comenzi pentru caroseria normală și 20 pentru Sportback, iar din acestea, 7 sau 8 au fost livrate deja clienților”, a conchis Cristian Milea pentru Forbes România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii