Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Afaceri |
|

Cristian Logofatu, Cofondator Bittnet Group: “Trăim o vreme a abundenței atât la nivel personal, cât și la nivel de societate”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
cristian-logofatu BNET

Cristian Logofatu, cofondator Bittnet Group

Evoluția companiei într-un cuvânt

Pe scurt, evoluția grupului nostru de anul acesta poate fi caracterizată ca o creștere temperată. Desigur, această părere este influențată de faptul că anterior lui 2020 noi am crescut cu 65% anual, astfel încât o creștere de 30% anul acesta este percepută ca o temperare a ritmului de creștere. Din fericire, industria noastră (tehnologia informației) nu a fost foarte afectată de pandemia globală, dimpotrivă, contextul global chiar a generat o accelerare a proceselor de digitalizare și a consumului de tehnologii care permit atât lucrul la distanță, dar și flexibilizarea costurilor.

Cele mai importante lecții

Ne considerăm norocoși că ne-am început activitatea în anul 2007, și am avut astfel oportunitatea de a ne forma ca și cultură de organizație în vârful unei crize economice. Ceea ce a determinat ca toată organizația să fie construită flexibil și independent, atât din punct de vedere al culturii, cât și al proceselor și uneltelor folosite. Astfel, anul 2020 nu a adus neapărat lecții noi, ci dimpotrivă, a reconfirmat câteva principii pe care le-am învățat de-a lungul timpului atât din activitatea noastră cât și din cele mai faimoase povești de succes:

  1. Este esențial să fii întotdeauna lângă clienți – atât prin a le oferi ceea ce au nevoie atunci când au nevoie, dar și să înțelegi încotro se îndreaptă aceștia și să poți construi proiecte și produse care să îi ducă acolo.
  2. Este important să fii bine finanțat – să ai o situație financiară solidă, astfel încât să poți reacționa în liniște la șocuri.
  3. Este important să ai oamenii potriviți alături de ține, împreună cu o cultură organizațională care să favorizeze acțiunea în favoarea clientului, fără un manual imens de proceduri ce trebuie aplicate perfect.

Prestația autorităților

Este prea devreme pentru a evalua acest lucru; cred că vom putea evalua deciziile luate la nivel guvernamental abia peste câțiva ani, în special în contextul unei potențiale perioade de recesiune.

Strategia de business pentru 2021

Vom continua să derulăm businessul pe aceiași 3 piloni care ne-au ajutat și pănă acum:

  1. Dezvoltarea continuă a portofoliului de produse și servicii, în linie cu marile trenduri tehnologice și socio-economice. Astfel, vom continua să promovăm în primul rând serviciile și produsele de tip cloud, alături de educația continuă pe aceste subiecte.
  2. Construirea unor parteneriate de tip win-win pe termen lung cu furnizori, clienți, producători, investitori etc.
  3. Continuarea creșterii accelerate a afacerilor atât organic cât și prin procese de tip M&A, în special bazându-ne pe accesul nostru la piața de capital locală, construind o platformă pe de-o parte de tip ‘starfish’ la nivel operațional/business, iar pe de altă parte de tip ‘fortăreața financiară‘pe care o consolidăm în mod continuu.

Provocări în 2021

Trăim o vreme a abundenței, atât la nivel personal cât și la nivel de societate. Din păcate, această informație pozitivă pare să ‘scape’ majorității populației, și dimpotrivă, impresiile care își găsesc vocea în forumurile publice sunt cele care consideră că actualul sistem al economiei de piață ar trebui îmbunătățit prin diverse reglementări și mai mult intervenționism. Cred că acesta este cel mai mare risc cu care ne confruntăm, să ne ‘îmbunătățim‘ viețile în acest fel.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii