Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Reinventarea României |
|

Cristi Nechita-Rotta, Director General Rottaprint: „Este timpul să începem să avem un mediu de afaceri sănătos, predictibil și fără schimbări bruște”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #reinventarearomaniei.      
 aboneaza-te
Cristi Nechita-Rotta

Oportunitatea pentru România

Cristi Nechita-Rotta: În perioada următoare este necesar să începem să încurajăm mai mult producătorii locali și să diminuăm gradul de dependență față de cei din afara României. Educarea consumatorilor pentru a alege produsele românești, autohtone, devine esențială. Numai în acest fel îi vom putea susține pe cei care încearcă să facă economia să funcționeze. Avem producători valoroși, însă, de cele mai multe ori, cumpărătorii preferă varianta similară a produselor importate, de la cozonac, ciocolată și până la medicamente.

Domenii ce trebuie reformate

Cristi Nechita-Rotta: În primul rând domeniul sănătății, care are nevoie de o reformare la nivelul întregului sistem, de atenție și eforturi mult mai mari din partea autorităților pentru modernizarea spitalelor și a unităților medicale, dotarea lor cu aparatură necesară și echipamente auxiliare. În același timp, sistemul de învățământ trebuie reformat, mai ales în contextul în care am putut vedea ce s-a întâmplat pe perioada Stării de Urgență în ceea ce privește activitățile didactice online.

Totodată, este timpul să începem să avem un mediu de afaceri sănătos, predictibil și fără schimbări bruște, așa cum s-a întâmplat până acum.

Măsuri urgente pentru relansare

Cristi Nechita-Rotta: Decizia Guvernului de a susține firmele a căror activitate a fost întreruptă de măsurile impuse de Starea de Urgență este una foarte bună, însă și cele care își continuă activitatea în întregime sau parțial trebuie să beneficieze de suport și de susținere guvernamentală. Companiile care sunt operaționale se confruntă cu o serie de noi provocări: cheltuiesc în plus pe măsurile și echipamentele de protecție, au nevoie de mai multe mașini sau microbuze pentru transportul angajaților pentru a putea respecta distanța de siguranță recomandată, procedurile de dezinfecție ocupă mai mult timp. În plus, multe dintre acestea au parteneri care sunt în imposibilitatea de a-și plăti facturile, iar furnizorii trebuie plătiți în avans și se lovesc de situația în care valorile facturilor sunt mai mari, iar termenele de livrare duble, în cel mai bun caz. Astfel, apare problema cash-flow-ului. Practic, firmele au nevoie în această perioadă de capital mai mare decât de obicei, iar soluția ar putea fi creditele cu capital de lucru cu garanție guvernamentală, care ar susține companiile aflate în dificultate să-și continue activitatea. În prezent, este dificil să obținem același capital de lucru în aceleași condiții ca cele de dinainte de pandemie.

Alte măsuri care ar fi utile în această perioadă pentru companii și implicit pentru repornirea economiei ar fi acordarea de facilități fiscale tuturor companiilor, pentru că direct sau indirect toate sunt afectate. Printre acestea s-ar putea număra neaplicarea de majorări sau penalități pentru plata contribuțiilor până la finalul anului, dar și posibilitatea de a cere eșalonarea datoriilor la stat.

Revenirea domeniului

Cristi Nechita-Rotta: Pe perioada Stării de Urgență, producția de etichete pentru produsele dezinfectante, cât și pentru anumite produse din industria alimentară a înregistrat o creștere foarte mare. Și pentru perioada imediat următoare ne așteptăm la un volum ridicat al solicitărilor din aceste industrii. În continuare, monitorizăm situația la nivel național, dar și internațional, și suntem foarte atenți la nevoile clienților noștri, încercând pe cât posibil să oferim prioritate produselor de maximă necesitate în piață pentru a evita orice posibil dezechilibru. În același timp, vom face tot ceea ce este necesar pentru a livra la termen toate celelalte comenzi, menținând în permanență o comunicare activă cu clienții, furnizorii sau partenerii noștri. Numai în acest fel vom putea veni cu soluții eficiente dacă situația o va impune pe viitor.

Cu siguranță nu ne vom întoarce prea curând la modul de lucru pe care îl aveam înainte de pandemie. Ne vom păstra toate măsurile de prevenție, mai ales că o mare parte din activitatea noastră este concentrată pe industria alimentară, iar acest lucru ne impune standarde ridicate. În industria noastră, cu siguranță se vor schimba regulile jocului, cât și modul de interacțiune cu clienții, însă suntem pregătiți și pentru această schimbare.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii