Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Afaceri |
|

Cristi Nechita-Rotta, Director General Rottaprint: “Această criză a întărit și mai mult legăturile cu clienții și furnizorii”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Cristi Nechita-Rotta

Cristi Nechita-Rotta, Director General Rottaprint

Evoluția companiei într-un cuvânt

Cuvântul care ar descrie evoluția Rottaprint în 2020 ar fi: siguranță.

Perioada pe care încă o traversăm în contextul pandemiei cu noul coronavirus este una dintre cele mai dificile, care a adus cu sine schimbări majore inclusiv în ceea ce privește modul de lucru și cu siguranță nici în perioada următoare nu ne așteptăm să ne întoarcem la modelul de activitate cu care eram familiarizați înainte de 2020. În tot acest interval de timp, am monitorizat cu deosebită atenție necesitățile de primă urgență din piață și am livrat cu prioritate etichete pentru produse foarte solicitate, cum sunt cele din categoria dezinfectanților sau anumite produse alimentare, pentru a evita orice dezechilibru în piață.

De altfel, dacă ne referim la perioada de lockdown, producția de etichete autoadezive pentru produse dezinfectante a crescut de patru ori în luna martie, iar per total volumul producției în perioada martie-mai a crescut cu peste 25% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În prima parte a anului, am înregistrat o creștere a exporturilor de 18%, această fiind susținută pe de o parte de intensificarea producției în industria alimentară și în cea a producției de soluții chimice, două industrii influențate în mod direct de nevoile de consum din această perioadă, tendință de creștere care s-a menținut și în a doua parte a anului. Creșterea exporturilor este unul dintre obiectivele noastre strategice și o bună parte din eforturile noastre se îndreaptă în această direcție, pandemia acționând ca un catalizator.

Totodată, am fost tot timpul în legătură directă cu clienții și partenerii și am făcut tot posibilul pentru a livra toate celelalte comenzi în timp util, fără a înregistra întârzieri. Acest lucru a fost posibil și datorită procesului de optimizare a producției și a investițiilor făcute pe parcursul anului trecut în utilaje și echipamente de ultimă generație care acum sunt folosite la capacitate maximă.

Un alt aspect important a fost să ne asigurăm că echipa Rottaprint este în siguranță. Încă de la sfârșitul lunii februarie, înainte de declararea Stării de Urgență, aplicăm cu foarte mare responsabilitate măsurile interne de siguranță și chiar dacă acestea implică alocarea unui timp mai îndelungat pentru a le implementa, datorită sistemului nostru de management Kaizen, operațiunile companiei funcționează în parametrii normali. Vom păstra în continuare toate măsurile suplimentare de prevenție, mai ales în contextul în care o mare parte din activitatea noastră vizează industria alimentară, iar acest lucru a impus întotdeauna standarde ridicate de siguranță.

Pentru anul în curs, estimăm în continuare o creștere de două cifre a veniturilor, avans pe care îl preconizam și înainte de pandemie. Avem multe produse noi în portofoliu, dar și investiții în derulare care contracarează efectele negative pe care le are pandemia asupra business-ului.

În ceea ce privește industria, regulile jocului cu siguranță se vor schimba, inclusiv modul de interacțiune cu clienții, însă flexibilitatea pe care am dobândit-o în cei aproape 30 de ani de experiență pe piață ne oferă pregătirea necesară în fața acestor schimbări.

Cele mai importante lecții

 Ca orice criză, pe lângă provocări, aduce și o serie de oportunități și, mai ales, te face să vezi lucrurile și dintr-o altă perspectivă. Așa cum am mai spus, modul de lucru în perioada pandemiei s-a schimbat, iar o bună parte din echipă, mai puțin producția, a intrat în sistemul de muncă de la distanță. Asta a însemnat o comunicare mai strânsă cu echipa care să compenseze pe cât posibil distanțarea fizică. Criza a inclus și o flexibilitate mai mare în ceea ce privește digitalizarea și mediul online. Astfel, acum acordăm o mai mare importanță promovării serviciilor în mediul online, dar și abordării clienților pe canalele digitale, în absența unei comunicări 1:1. Totodată, putem spune, că această criză a întârit și mai mult legăturile cu clienții și furnizorii, în încercarea de a găsi împreună soluțiile cele mai potrivite în fața provocărilor care au tot apărut în ultimele nouă luni.

De asemenea, echipa noastră de profesioniști s-a adaptat cu succes noilor condiții și astfel am reușit să facem față acestor schimbări, fără să fim afectați de pandemie. Mai mult decât atât, cu ajutorul lor, am reușit să livrăm tot ceea ce ne-am angajat înainte de criza sanitară față de clienți, fără majorări de preț sau de livrare. Totodată, nu am sistat niciun proiect de dezvoltare internă, continuând seria de investiții în utilaje și echipamente care să ne permită să le oferim clienților noștri cele mai bune soluții pentru produsele lor.

Prestația autorităților

Din punctul nostru de vedere prestația autorităților a fost una suficient de bună și nu avem ce anume să le reproșăm. O bună parte din facilitățile acordate de autorități ne-au ajutat și pe noi destul de mult, precum cele pentru amânarea ratelor sau a taxelor, reeșalonări sau facilitatea de acordare a unor credite, mai ales într-o perioadă în care cash flow-ul a fost destul de afectat, fiindsituații în care furnizorii au trebuit să fie plătiți în avans, prin urmare valorile facturilor au fost mai mari, iar termenele de livrare duble.

Strategia de business pentru 2021

Pentru anul 2021 ne vom concentra pe continuarea investițiilor, pe calificarea echipei, dar și pe diversificarea serviciilor companiei. Astfel, vom continua să investim constant în tehnologii noi și să introducem produse noi în portofoliu. Numai în ultimii doi ani am introdus: capacele din PET, embosarea capacelor din aluminiu, capace autoadezive pentru șervețele umede, etichete termocontractibile din PETg – un material mult mai prietenos cu mediul, etichete cu sisteme eletronice antifurt inserate sub etichete autoadezive, dar și altele.

Așa cum am mai spus, echipa este nucleul companiei noastre, fapt pentru care ne preocupăm continuu să avem cei mai buni și pregătiți profesioniști în domeniul lor de expertiză. Cursurile, specializările constante și, mai important, o cultură de companie rezilientă sunt prioritare pentru noi. Alături de toate aceste demersuri, ne dorim să ridicăm nivelul cunoștințelor în ceea ce privește gradul de digitalizare al echipei noastre.

De asemenea, ne propunem să le oferim clienților și partenerilor noștri cele mai potrivite soluții personalizate, prin care să îi ajutăm să își crească brandurile potrivit planurilor lor de dezvoltare.Și nu în ultimul rând, ne dorim să fim o companie sustenabilă și să le oferim soluții sustenabile clienților noștri, conștientizând cât de importantă este responsabilitatea față de viitorul planetei.

Provocări în 2021

Din punctul meu de vedere, cele mai mari provocări ale anului 2021 vor fi legate de găsirea celor mai bune soluții pentru digitalizare, dar și pentru protejarea mediului înconjurător. În ceea ce privește mediul, fiecare companie, cu atât mai mult cele care activează în zona de producție, trebuie să conștientizeze impactul pe care îl are asupra naturii și să găsească soluțiile eficiente pentru a-și reduce amprenta cu cât mai mult posibil și cât mai repede. Toate companiile vor trebui să acorde o mai mare importanță sustenabilității și dacă nu luăm măsuri ferme acum, generațiile următoare vor avea de suferit.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii