Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

A crescut (puțin) publicitatea TV în primele 9 luni ale acestui an!

Volumul de audiență livrată de piața TV pentru reclamele difuzate în primele 9 luni ale acestui an este mai mare cu 6% față de aceeași perioadă a anului trecut.
televiziune_2.jpg

Cele 62 de televiziunile cuprinse în sistemul de monitorizare Kantar Media au furnizat 1.401.720 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni. GRP-ul este „moneda unică” pe piața TV, pe baza căreia se tranzacționează timpi de publicitate.

Pro TV rămâne liderul pieței TV, cu un volum de 308.352 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 6,3% față de volumul realizat în anul trecut.

Aproape de lider se află Antena 1, cu un buget de audiență livrată publicitarilor de 294.942 GRP’30 pe targetul comercial, mai mare cu 6% față de primele 9 luni din 2013.

Kanal D a furnizat un volum aproximativ egal cu cel din 2013: 129.468 puncte de audiență (scădere de 2,8%).

Prima TV, televiziune care din acest an se află în portofoliul omului de afaceri Cristian Burci, a furnizat 71.453 GRP’30 pe targetul comercial (locul 4 în top), în creștere cu 8,5%. Este interesant de remarcat în acest caz că, în ciuda faptul că audiențele generale ale acestei televiziuni au fost în scădere, unele programele ale stației au livrat audiențe mai bune pentru reclamele difuzate.

Locul 5 este ocupat de Acasă TV, cu un buget de 62.417 puncte de audiență, în scădere cu 4,2%. Pe locul 6 se află Antena 3, cu un volum de 58.103 GRP’30 pe targetul comercial, mai redus cu 7,3% față de anul trecut. Este cea mai mare scădere înregistrată de o televiziune în top 10.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii