Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Bunuri de consum |
|

A crescut piața bunurilor de folosință îndelungată cu 15% în primul trimestru al acestui an

Piața de bunuri de folosință îndelungată din România a crescut cu aproape 15% comparativ cu trimestrul I 2014, până la valoarea de 445 de milioane de euro. Din cele șase sectoare cu o evoluție pozitivă, cinci au avut rate de creștere de două cifre: electrocasnice mari (+ 21%), electrocasnice mici (+19%), telecom (+17%), electronice (+15%) și piața de imprimante, multifuncționale și consumabile (+11). Singurul sector pe un trend negativ a fost cel foto (aproape -5%).
utilizator smartphone

Electrocasnice mari și mici: un debut de an excelent

Vânzările din sectorul de electrocasnice mari au crescut încă o dată în T1 2015, atingând valoarea de 80 de milioane de euro, cu 21% mai mult decât în  aceeași perioadă din 2014. Toate categoriile monitorizate din cadrul sectorului au contribuit la acest rezultat apreciabil prin rate de creștere de două cifre. Vânzările de încorporabile au crescut ușor mai mult decât cele clasice și reprezintă aproximativ 20% din valoarea electrocasnicelor mari.

Piața electrocasnicelor mici a înregistrat o creștere puternică în T1 2015, cu peste 19% mai mult decât în primul trimestru al anului trecut, ajungând la o valoare de 31 de milioane de euro.

Aproape toate categoriile au avut creșteri de două cifre dar cea mai mare contribuție au avut-o produsele cheie precum storcătoarele de fructe și legume, aparatele de preparat mâncarea, aparatele de preparat băuturi calde și fiarele de călcat, cu peste 20%. De o evoluție remarcabilă au avut parte și aparatele de tip multicooker.

Telecom: smartphone-urile au continuat să fie principalul motor de creștere al sectorului

În T1 2015, piața de telecom a crescut cu 17% comparativ cu T1 2014, cu o valoare nesubvenționată estimată de 135 de milioane de euro. Smartphone-urile (din categoriile de preț low și mid) au continuat să fie principalul motor de creștere, cu rate de două cifre comparativ cu T1 2014. Și piața de căști a înregistrat o creștere de două cifre față de aceeași perioadă a anului trecut.

Electronice: T1 a continuat pe un trend ascendent

Piața electronicelor a început anul cu o creștere de aproape 15% comparativ cu primul trimestru al 2014. Valoarea vânzărilor a atins 72 de milioane de euro. Televizoarele au avut cea mai bună evoluție, televizoarele Smart și cele cu ecran UHD contribuind cel mai mult la creșterea vânzărilor. Alte sectoare precum sistemele audio, boxele și boxe cu andocare au avut rate de creștere de două cifre. Mp3/Mp4 playere, sistemele de navigație și DVD playerele au continuat să scadă.

Piața de imprimante, multifuncționale și consumabile: creșteri pentru toate sectoarele cu excepția multifuncționalelor cu cerneală

Sectorul s-a întors la trendul pozitiv, înregistrând o rată de creștere de 11% și o valoare de 15 milioane de euro. Evoluția pozitivă a consumabilelor și a echipamentelor laser a contribuit la această performanță a sectorului. Deși imprimantele cu cerneală au crescut, acestea nu au reușit să contrabalanseze scăderea multifuncționalelor. Asfel, segmentul cu cerneală și-a continuat trendul negativ.

Sectorul IT a depășit așteptările

Trendul pieței de IT a fost ascendent, cu o rată de creștere de 8% față de T1 2014, până la valoarea de 107 milioane de euro. În timp ce vânzările de calculatoare portabile și monitoare au depășit așteptările în materie de creșteri, tabletele au înregistrat o scădere de 3% în valoare. De asemenea, celelalte categorii – desktop-uri, camere web, tastaturi și mauși – au crescut în vânzări comparativ cu aceeași perioadă a  anului trecut.

Foto: ușoară scădere în T1 2014

Sectorul foto a continuat să înregistreze o evoluție negativă. Totuși, au fost semne pozitive cum că rata de scădere a încetinit până la aproape -5%, atingând o valoare de 2.7 milioane de euro. D-SLR-urile au avut o rată de creștere de două cifre însă aceasta nu a compensat scăderea înregistrată în segmentul de camere foto compacte.

GfK TEMAX® Romania: Un început de an bun. Ce urmează?

Primul trimestru al anului 2015 a avut o evoluție bună, înregistrând o creștere de aproape 15%, datorată celor șase din șapte sectoare aflate pe un trend ascendent. Sunt semne că piața bunurilor de folosință îndelungată își revine. Este interesant de văzut dacă această evoluție pozitivă va fi menținută sau nu în cel de-al doilea trimestru, luând în considerare influențele economice.

GfK Temax® este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii