Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

A crescut numărul televiziunilor cu audiențe de sub 10.000 de telespectatori la nivel național

Dintre cele 57 de televiziuni cuprinse în sistemul de măsurare a audienței TV, 20 au avut, în aprilie, audiențe de sub 10.000 de telespectatori/minut, la nivel național. Numărul televiziunilor „pitice” a crescut față de aprilie 2014.
televiziune

Cele 20 de televiziuni cu ratinguri de sub 10.000 de telespectatori/minut la nivel național au avut în aprilie o cotă cumulată de piață de 2,7%. (Cota de piață reprezintă procentul de persoane care au urmărit, în medie, un canal TV într-un interval de timp dat, raportat la totalul persoanelor care aveau aparatele TV deschise în acel interval orar.)

Codașele topului de audiență sunt televiziuni de nișă: muzicale, tematice, de filme. Cota de piață a acestora (2,7%) este aproximativ egală cu cea a televiziunii Prima TV (2,6%), aflată pe locul 9 în topul audienței generale, și de 6 ori mai mică decât a liderului Pro TV (16,46%).

Demn de remarcat este faptul că, spre deosebire de aprilie 2014, numărul televiziunilor cu ratinguri de sub 10.000 de telespectatori/minut a crescut cu șase. (În ultimul an, VH1 a ieșit din sistemul de măsurare.) Cele șase stații care au îngroșat plutonul codașelor sunt: Eurosport 2 (9.000 telespectatori / minut), TCM (9.000), U TV (7.000), Acasă Gold (7.000), Music Channel (6.000) și Universal Channel (5.000). Motivele acestor intrări în top (de la caz la caz) depind de distribuția redusă în teritoriu, de concurența puternică și de politica de programe. Cert este că televiziunile puternice (generaliste și de știri) au tendința tot mai accentuată de „a seduce” telespectatorii stațiilor de nișă.

Sunt și televiziuni care și-au păstrat locul în acest pluton cu puțini telespectatori, printre acestea numărându-se: Animal Planet (8.000 telespectatori/minut), TV Paprika (7.000), National Geographic Wild (7.000), MTV România (6.000), Național 24 PLUS (6.000), AXN White (5.000) și AXN Black (5.000).

CBS Reality și H!T Music au avut cea mai slabă audiență: 2.000 de telespectatori/minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii