România este într-o continuă dezvoltare atunci când vine vorba despre consumul de whisky. Dacă în anii anteriori, consumatorul era atras doar de branduri cunoscute, ultimii ani ne arată că obiceiurile de consum s-au schimbat.
Consumatorul român alocă mai mult timp în identificarea băuturii potrivite, se informează, participă la workshop-uri și evenimente de specialitate.
În materie de whisky premium, consumul de whisky single malt a înregistrat o creștere double digit comparativ cu anul precedent, datorită interesului crescut pentru acest tip de whisky.
Alexandrion Group, liderul pieței de băuturi spirtoase în România, a lansat în 2017 proiectul Single Malt Society, prima comunitătate dedicată iubitorilor de whisky single malt.
Comunitatea numără în prezent peste 3000 abonați în mediul online (site-ul sinlgemaltsociety.ro și social media), iar în mediul offline, la nivel national, aceasta activează prin degustări, worskhop-uri, dezbateri (peste 25 de evenimente doar în 2019), în orașe precum București, Cluj, Iași, Timișoara, Craiova.
Dragoș Mateescu, specialist Single Malt Society: “Anul 2019 a fost un an excelent pentru lumea whisky-ului. Aceste procente în creștere nu fac decât să ne demonstreze că românul a început să fie foarte atent cu alegerile pe care le face. Consumatorul român a învățat, treptat, să treacă dincolo de numele unui brand și să descopere aroma, gustul și povestea dintr-un pahar. Anul acesta, în cadrul evenimentelor Single Malt Society, am fost plăcut surprins să descopăr un public numeros, dornic să intre mereu într-o dezbatere din care să afle cât mai multe despre acest tip de whisky. Sunt convins că anul 2020 ne va surpinde cu noi procente în creștere în materie de whisky. Totodată, anul 2020 va fi un an de referință pentru industria producătoare de whisky din România, datorită lansării primului single malt autohton. Anul acesta au fost adăugate la maturare alte 250 de butoaie, ceea ce înseamnă un ritm susținut al distilării și atenție sporită asupra calității, aspect de care am ținut cont încă de la începutul întregului procesului de maturare. Pentru toate acestea, un master blender dedicat se asigură de existența unei constanțe pentru gama de bază.”
Conform ipotezelor emise de principalii jucători din industria băuturilor spirtoase din România, anul 2020 va înregistra creșteri substanțiale pe toate categoriile și va aduce îmbunătățiri profilului consumatorului român.
Allan Anderson, International drinks specialist: “În producția de single malt trebuie să te folosești toate resursele pe care le ai și aici ne referim inclusiv la vreme. În România, condițiile din cramă sunt răcoroase, ceea ce constituie un avantaj, în asociere cu o climă temperat continentală. În Scoția clima este mai rece, acesta este și motivul pentru care distilatul se maturează pe o perioadă mai lungă de timp”.