Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

CREDIDAM cere ANAF scoaterea organizației din rândul plătitorilor de TVA

CREDIDAM – organismul de gestiune colectivă a drepturilor artiștilor interpreți din România – cere Ministerului de Finanțe și ANAF să scoată organizațiile de gestiune colectivă din rândul plătitorilor de TVA, după ce o decizie a Înaltei Curți de Casație și Justiție a stabilit în 2017 că aceste organizații nu trebuie să plătească TVA, informează MEDIA EXPRES.
Ministerul Finantelor Publice

„După decizia ICCJ ANAF nu ne-a modificat vectorul fiscal, așa că în prezent emitem facturi cu TVA și cei care plătesc, utilizatorii, invocă decizia ICCJ și nu ne plătesc TVA-ul. Dacă îi dăm în judecată evident că instanța ne va respinge acțiunea. Așa că trebuie ca Ministerul Finanțelor și ANAF să scoată organismele de gestiune colectivă din rândul organismelor care sunt plătitori de TVA”, a spus Ștefan Gheorghiu, directorul general al CREDIDAM, într-o conferință de presă desfășurată la 19 septembrie la sediul organizației, conform Media Expres.

Gheorghiu a salutat implicarea ORDA în ajutorul organismelor de gestiune colectivă și a relatat că au existat întâlniri cu reprezentanții ANAF, a fost depus un memoriu și „rămâne ca în continuare ministerul finanțelor și ANAF să comunice un rezultat”.

VEZI TOPUL COMPANIILOR CU CELE MAI MARI INVESTIȚII ÎN PUBLICITATEA RADIO

Reprezentantul CREDIDAM a criticat de asemenea un proiect de modificare a legii drepturilor de autor care exclude definiția artiștilor interpreți și executanți din lege, aceștia fiind înlocuiți cu formula generală „titular de drepturi” și introduce în legislație organisme noi denumite „entități independente” – care sunt intermediari între titularii de drepturi și organismele de gestiune colectivă.

„Din anul 2014 avem o directivă europeană privind gestiunea colectivă care stabilește comisionul, perioada maximă la care trebuie făcută repartiția și altele. România este prima țară care din 2004 a impus asemenea prevederi. Directiva vorbește de sume rezonabile, România are un procent de maximum 15% pentru administrare. Repartiția obligatorie este la 6 luni în România, directiva vorbește de 9 luni. Proiectul de modificarea a legii conține însă elemente nocive – exclude artiștii interpreți și executanți care sunt înlocuiți cu titularii de drepturi. Este extrem de periculos pentru că dispare specificitatea creatorului, artistul intepret. Remunerațiile vin pentru sprijinirea creativității. Dacă se condiționează cesiunea totală a drepturilor pentru prezența pe scenă, artistul poate să rămână fără acești bani”, a explicat Gheorghiu.

El a mai spus că introducerea „entităților independente” este incalificabilă în cadrul juridic al Uniunii Europene. „Există deja intermediari la nivel național și internațional, ei sunt deja prezenți pe piață, unii dintre ei au înscris la CREDIDAM artiști și repertorii importante. Este grav deoarece entitățile independente nu au obligații de transparență nici față de autorități, nici față de artiștii care le-au acordat drepturile de reprezentare”, a spus Gheorghiu.

Ștefan Gheorghiu, directorul general al CREDIDAM, Mihai Cernea, președintele Comitetului Director și Dumitru Costin, președintele Blocului Național Sindical (BNS), au susținut la 19 septembrie o conferință de presă cu prilejul împlinirii a 21 de ani de la înființarea CREDIDAM.

În cadrul conferinței, au fost prezentate rezultatele financiare ale asociației (Credidam a repartizat peste 64 de milioane de euro din anul 2000, cu 26 de milioane de euro taxe și impozite la bugetul statului), o analiză comparativă asupra rezultatelor obținute în urma repartiției din iunie 2017 versus repartițiile din anii precedenți (tendința este de creștere a sumelor repartizate), protocolul CREDIDAM – BNS, precum și proiectele și provocările legislative cu care organismul de gestiune colectivă se confruntă în prezent: proiectul de modificare a legii drepturilor de autor 8/1996 și decizia ICCJ nr. 48/2017 pentru scutirea plății TVA-ului privind anumite surse de colectare.

De asemenea, pe lista de discuții a figurat stadiul campaniei FAIR INTERNET (campanie inițiată de organizațiile artiștilor din Europa prin intermediul AEPO-ARTIS, cu scopul de a schimba legislația europeană, astfel încât artiștii să fie plătiți pentru muzica vizualizată sau ascultată pe internet), aflată spre analiză la Comisia pentru Afaceri Juridice a Parlamentului European.

CREDIDAM reprezintă peste 13.700 de artiști, cifra fiind în continuă creștere, și are 37 de acorduri bilaterale de repartiție a sumelor din drepturile de autor inclusiv cu Turcia, SUA, Canada, Rep. Moldova și Cipru.

În 2016, CREDIDAM a colectat 45,4 milioane de lei și a realizat un excedent din exercițiul financiar de 228.507 milioane de lei.

Până la jumătatea anului 2017, CREDIDAM a repartizat 27 milioane de lei, principalul contribuitor fiind televiziunea, de unde au provenit peste 9,2 milioane de lei, comunicarea publică cu 6,1 milioane de lei și companiile de televiziune prin cablu, cu 5,9 milioane de lei. CREDIDAM folosește sub 15% din sumele colectate pentru administrare.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii