Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

COVID-19 i-a făcut pe tinerii chinezi să-și schimbe obiceiurile de consum: în loc să cumpere lucruri noi, le vând pe cele vechi

Pentru un număr tot mai mare de chinezi care și-au pierdut locurile de muncă, sunt în șomaj sau suportă tăieri de salarii, obiceiurile de consum au început să funcționeze invers. Tinerii din China nu mai cumpără lucruri noi, ci le vând pe cele vechi, scrie Reuters.  
tineri chinezi

În loc să depășească criza COVID-19 și să revină la obiceiurile de cumpărare care au ajutat China să devină cea de-a doua economie a lumii, mulți tineri se descotorosesc de lucruri mai vechi și îmbrățișează o nouă etică de pus în practică în vremurile grele: „less is more” (n.r. mai puțin este mai mult).

Tang Yue, o profesoară de 27 de ani din sudul Chinei, a început să-și vândă hainele pe internet. Înainte de criză, câștiga aproape 1.000 de dolari pe lună și se descria ca fiind dependentă de shopping. În ultimii trei ani, și-a cumpărat numai cele mai noi modele de Ipad de la Apple și produse de machiaj de la Chanel.

„Epidemia de coronavirus a fost ca un duș cu apă rece”, a spus Tang. „Când am văzut câte industrii intră în colaps, mi-am dat seama că nu am nimic de care să mă agăț din punct de vedere financiar, dacă situația se înrăutățește.”

Nu există nicio garanție că această tendință minimalistă va continua, odată ce criza coronavirusului se va încheia pe deplin. Dar dacă acest lucru se va întâmpla, sectorul de consum din China va fi puternic afectat – mii de afaceri, de la retaileri mari până la restaurante, săli de sport și saloane de înfrumusețare vor avea de suferit.

Un sondaj recent realizat de McKinsey & Co a arătat că între 20% și 30% dintre respondenții din China au declarat că vor continua să fie precauți, consumând mai puțin, iar în unele cazuri mult mai puțin.

„Carantina a fost un bun prilej ca oamenii să reflecteze asupra a ceea ce este cu adevărat important. Stând atât de mult în casă, au avut timp să facă ordine și să dea la o parte lucrurile de care nu mai au nevoie”, consideră Mark Tanner, director general al firmei de consultanță cu sediul în Shangai, China Skinny.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii