Cautare




, Editor Coordonator

Explorator. De vocație, om. De profesie, povestitor. www.georgianaciofoaia.ro

Lifestyle |
|

Cover Story: Liberté, créativité, business, bonheur

Cu fiecare interviu pe care îl iau, culeg lecții de viață pe care nu-mi închipui cum altfel le-aș putea cunoaște. Un personaj generos cu poveștile, o femeie puternică, impunătoare și cu o personalitate diafană este Andreea Mihai, cea care conduce departamentele de marketing & comunicare, preturi și dinamică comercială, PR și solidaritate în cadrul Carrefour România. Fotografii de Adi Stoicoviciu
Andreea Mihai carrefour - Georgiana Ciofoaia

Am lucrat cu Andreea Mihai și mi-a plăcut încă de la început modul în care îmbină autoritatea cu atitudinea relaxată și felul în care își coordonează echipa. Întâmplător sau nu, am ajuns să-i aflu povestea și să o scriu drept inspirație pentru cei care-și doresc să afle ce elemente stau la baza echilibrului dintre profesie și familie.

 

Cine e Andreea Mihai, omul de business și femeia de zi cu zi?

Andreea Mihai – omul este în primul rând un om foarte credincios. Nu știu cât se vede asta din exterior, dar credința în Dumnezeu mi-e stâlp și alinare și mă definește. În al doilea rând, Andreea – omul în business este un om cu foarte multă energie. Sunt obsedată să duc la bun sfârșit treburile, îmi place să stau și să dezbat, dar cel mai bine mă simt când trec la acțiune și la implementarea propriu-zisă. Sunt și foarte creativă, însă cel mai mult mă bucură ideile care „văd lumina zilei“.

Andreea, povestește-mi despre începuturile tale, unde ai studiat și care a fost startul tău profesional?

Am făcut studiile în Franța și cred că lucrul acesta m-a ajutat foarte mult. A fost o șansă pe care am avut-o deoarece, atunci când am mers la facultate în Franța, prea puțini aveau șansa de a studia în afară. Mătușa mea locuiește la Bordeaux și am avut unde să stau, cine să aibă grijă de mine. Facultatea și felul de a învăța de acolo, pe mine m-au marcat. O să-ți dau un exemplu: dacă, în sistemul de învățământ din România, dai un examen, tu vei scrie în ce ordine crezi, răspunsul la acea întrebare.

Țin minte cum stăteam la cursuri până târziu, doar pentru ca apoi să mă pierd cu orele în bibliotecile imense din campus. După absolvirea facultății, m-am întors în România, unde mi-am început viața profesională într-o companie care, pentru orice femeie tânără era un vis: vânzări și marketing în lumea parfumurilor și cosmeticelor ce purtau nume celebre. Am început ca asistentă a brand managerului și, pentru că ulterior ea a fost recrutată de o publicație feminină foarte cunoscută, i-am luat locul când managerii companiei au văzut în mine „o tânără speranță“ cu mult potențial, evident, la recomandarea fostei mele șefe.

Cum ai făcut cunoștință cu brandul Carrefour? Știu că ești încă de la început în conducerea departamentului de marketing, însă povestește-mi de primele momente de acum 15 ani.

Țin minte perfect, de parcă ți-aș descrie ziua de ieri: eram la birou cu două colege și am găsit, din joacă, într-o publicație de business, un anunț de recrutare dat de un retailer din Franța care nu-și dezvăluia numele. Atât. Fără prea multe detalii, cereau doar CV-ul și o scrisoare de intenție, ambele în franceză. Ideea mi-a făcut cu ochiul însă n-aș putea să-ți spun ce anume m-a determinat să scriu scrisoare și s-o trimit la adresa cerută, în ultima zi de înscriere, la ora 18:00.

Știam că în anii petrecuți în Franța mă fascinau hipermarketurile, unde îmi petreceam mult timp descoperind produse pe care nu le vedeam la noi în țară. Așa că, un imbold indescifrabil mi-a cerut să aplic. De la jobul meu nu aveam nici un motiv să plec: colegele erau și prietenele mele, mediul în care lucram era fantastic, iar experiență în retail nu aveam. Și totuși, am riscat. A urmat o serie lungă de interviuri și, în cele din urmă, recrutarea. Mi-l aduc aminte pe primul meu șef de la Carrefour care mi-a pus un vraf de dosare în brațe și mi-a spus limpede un lucru care m-a bucurat și m-a speriat în același timp: „Acum mingea este în terenul dumneavoastră“.

Toate acestea se petreceau în anul 2000, când în România nici nu exista ideea hipermarketurilor. Au preferat profilul tânăr, cu studii economice, flexibil, descurcăreț și se dovedește că au pariat cum trebuie pentru ca majoritatea colegilor de la început, toți foarte tineri atunci, suntem încă aici.

Citește și Cover Story: Triumful eleganței

Când povestești așa, pare că toate vin ușor, de la sine, fără prea mult efort. Știu însă că nu este deloc așa și tocmai de aceea, te rog să-mi vorbești despre provocările de business pe care le întâmpini.

Anul acesta este unul extrem de provocator, n-am mai simțit atâta emoție din 2001, de la deschiderea primului magazin Carrefour in Romania. Am mai preluat, în 2007, un lanț de magazine în partea de vest a țării, dar acum preluarea este considerabil mai voluminoasă. Este vorba despre rețeaua Billa, unde sunt 86 de magazine , dintre care, în urma consultării cu Consiliul Concurenței vor rămâne 83, care trebuie remodelate până la finalul anului 2017.

În plus, Billa la momentul preluării avea 3.700 de angajați, iar acum Carrefour și Billa numără împreună aproape 17.000 de oameni. Integrarea este foarte complexă, atât din punct de vedere uman, cât și business.

 

Îmi închipui că ai nevoie de o sursă extraordinară de energie pentru un asemenea volum de muncă și responsabilitate. Unde găsești surse de energie și de inspirație?

Sincer, cred că m-am născut așa: plină de energie, de entuziasm, gata de acțiune, pentru că  semăn foarte mult cu părinții mei, deci, bănuiesc pe de o parte moștenirea genetică. De cealaltă parte, așez credința. Indiferent cât de credibil sau incredibil sună, credința îmi dăruiește un echilibru interior foarte necesar.

Andreea, cum îți definești tu stilul de viață, ce înseamnă pentru tine lifestyle?

Pentru mine, e un mod de a trăi. Așa cum fiecare om se simte bine într-un anumit fel, eu fiind o fire foarte curioasă și creativă, cred cu tărie că ești cu atât mai creativ cu cât vezi mai multe. Îmi place să mă hrănesc cu noutate, cu inedit, ador lucrurile originale și sunt fascinată de călătorii! Este ireal să vezi cum pe același glob trăiesc oamenii în chibuțuri, băștinași în Africa sau clasa nobilă în Anglia; e un mix de niveluri de dezvoltare, de tradiție, de valori, iar cu cât vizitez mai mult, cu atât mi se deschide apetitul.

 

Acesta este un fragment din Cover Story-ul ediției de mai a Forbes Life. Interviul integral poate fi citit în numărul 59 al publicației.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii