FacebookTwitterLinkedIn

Conform celei mai recente ediții a PALMA – Anuarul Internațional pentru private label, cota de mărci private reprezintă 30% din aproape toată Europa.

Ediția din acest an a anuarului, care încorporează datele Nielsen până la sfârșitul anului 2019, demonstrează faptul că mărcile private au câștigat cotă de piață în 14 din cele 19 țări analizate, titrează European Supermarket Magazine.

Una dintre cele mai mari creșteri ale cotei de marcă privată a fost observată în Olanda, care a crescut cu peste șapte puncte procentuale până la 37%, stimulată de includerea Aldi în datele analizate pentru prima dată.

În Franța, unde Aldi și Lidl nu sunt incluse în datele lui Nielsen, mărcile private dețin o cotă unitară de 31% și o cotă de valoare de 25%. Între timp, Spania și Portugalia rămân piețe puternice pentru eticheta privată, mărcile magazinelor reprezentând jumătate din toate produsele vândute în Spania și 43% în Portugalia.

În ceea ce privește Europa Centrală și de Est, cota de piață a rămas peste 40% în Austria și peste 30% în Polonia, Ungaria, Republica Cehă și Slovacia, în timp ce în Elveția, private label reprezintă jumătate din produsele vândute. România este menționată cu o creștere consistentă, depășind pragul de 20%.

În topul din Scandinavia, Norvegia conduce clasamentul cu peste 34%. Suedia a crescut la 33%, iar Finlanda a stagnat la peste 30%.