Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Afaceri |
|

Costin Borc, Director SNEF pentru ţările din estul Europei: “Contextul pandemiei a arătat o solidaritate între colaboratorii noștri și ne-a dat ocazia să vedem cine sunt adevărații lideri printre ei”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Costin Borc

Costin Borc, Director SNEF pentru ţările din estul Europei

Evoluția companiei într-un cuvânt

Pentru firmele din România ale grupului SNEF, 2020 a fost un an de rezistență și adaptare. Am pornit 2020 cu planuri de creștere organică și de dezvoltare, am știut să ne adaptăm, să ne organizăm și să încheiem anul cu rezultate bune. Primele trei luni din 2020 au foarte bune, a urmat un trimestru cu incertitudini în care activitatea de business a continuat: grupul SNEF are în România două companii complementare, cu profile destul de diferite. Brinel este o firmă de IT, iar IMSAT de inginerie și construcții-montaj industriale. Echipa Brinel s-a adaptat imediat la lucrul de acasă și a trebuit să facă față unei creșteri a cererii în contextul în care clienții, la rândul lor, își modificau rețelele pentru un acces la distanță. Specialiștii IMSAT au continuat lucrul pe șantiere și a fost nevoie să repatriam echipele care lucrau pentru clienții din străinătate. A două jumătate a anului a fost de revenire, astfel încât în ceea ce privește companiile grupului SNEF în România și în regiune, previziunile făcute pentru anul 2020 au rămas valabile. Împreună cu toți colaboratorii noștri am pus toată energia noastră în acțiuni comerciale pentru a avea rezultate cât mai bune la sfârșitul anului.

Dacă ar fi să aleg un singur cuvânt care a caracterizat businessul nostru în 2020, acela ar fi reziliența.  Dacă ne referim la rezultatele financiare, acestea au fost ușor sub estimările de la data construirii bugetului pentru 2020 (noiembrie-decembrie 2019), dar nu cu mult, ceea ce ne arată că adaptarea ne-a caracterizat în dezvoltarea strategiei de business. Peste așteptări a fost implicarea colegilor și dorința lor de găsi soluții în situații complicate.

În primul rând, contextul pandemiei a arătat o solidaritate între colaboratorii noștri și ne-a dat ocazia să vedem cine sunt adevărații lideri printre ei, colegi care au arătat inițiativă, curaj, dar și empatie. Criza din 2020 ne-a obligat să ne adaptăm rapid, în special în activitatea comercială. De exemplu, în cazul IMSAT Groupe SNEF, unele contracte de proiectare și construcții montaj au fost amânate sau chiar anulate (este cazul industriei auto) și atunci s-a intensificat contactul cu potențiali clienți și ne-am orientat rapid spre noi proiecte, localizate mai aproape. La fel și la Brinel, companie care a avut un contract internațional amânat din cauza restricțiilor impuse de pandemie.

Sunt domenii importante și verticale de business în care lucrurile au mers chiar mai bine decât prevazusem inițial, cum ar fi domeniul IT, partea de instalații electrice și automatizări, și unele la care activitatea a fost mai redusă, în special în industria auto.

Cele mai importante lecții

Pentru business a fost un an în care am văzut că trebuie să te lupți pentru fiecare client și pentru fiecare proiect, că și cele mai mici detalii sunt importante. Colaboratorii noștri și sănătatea lor au fost cele mai importante lucruri pentru noi, iar cu aceste priorități în gând am reușit să ne impunem în fața concurenților noștri. Pe plan personal, a fost ocazia să văd încă o dată, dacă mai era nevoie, că în vremuri complicate reputația profesională și personală și un model de leadership apropiat de colaboratori sunt argumentele cele mai bune în fața clienților.

Prestația autorităților

Cred că prestația autorităților în această criză a fost corectă în gestionarea globală a crizei, așa cum arată și cifrele când le comparăm cu alte state europene. Sunt însă sectoare grav afectate de criza sanitară care ar fi avut nevoie de mai mult ajutor și de mai puțină birocrație, sunt poate altele care au obținut mai ușor sprijinul autorităților. Din perspectiva intervenției statului în economie, nu este niciodată ușor și întotdeauna vor fi nemulțumiți.

Strategia de business pentru 2021

Principalele priorități din strategia grupului SNEF în România sunt diversificarea portofoliului și a tipologiei de clienți, rămânând însă în sectorul industrial, și încercarea de a oferi valoare adăugată pentru o parte cât mai mare a serviciilor noastre. Cel mai important rămâne, însă, dezvoltarea competențelor colaboratorilor noștri.

Provocări în 2021

Cred că în 2021 cea mai mare provocare rămâne evoluția pandemiei, cu complexitatea pe care o impune relațiilor de business, de la imposibilitatea de a participa la conferințe până la restricțiile impuse de clienți la instalarea echipamentelor. Ca orice provocare, pandemia are și o parte pozitivă, în a te obliga să te adaptezi și să găsești noi soluții la nivel de business. Sper, totuși, că anul 2022 să ne găsească în fața altor provocări, mai puțin legate de sănătatea noastră și a colaboratorilor noștri, și legate mai mult de inovare și de proiecte de dezvoltare tehnologică.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii