Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Costel Căşuneanu

Casuneanu.jpg
Avere: 200 milioane de euro Vârsta: 51 de ani Reşedinţă: Bacău Domenii: infrastructură, prelucrarea lemnului

Spre deosebire de fiul său Costeluş, mare amator de cancanuri, Costel Căşuneanu încearcă să se ţină departe de presa de scandal. Preferă să se ocupe de contractele sale de milioane de euro pe care le derulează cu statul român. Cu toate acestea, la începutul anului, Căşuneanu a ţinut prima pagină a ziarelor odată cu reţinerea sa de către Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA). Numele său a fost legat de cel al senatorului Cătălin Voicu, al magistratului Florin Costiniu şi al omului de afaceri Marius Locic, toţi fiind cercetaţi pentru fapte de corupţie. De altfel, Căşuneanu a avut şi mandat de arestare preventivă pentru 29 de zile, însă a scăpat la începutul lunii mai doar cu punerea unui sechestru asigurator pe 200.000 de euro. 

Deşi problemele cu legea îi dădeau bătăi de cap, Căşuneanu nu a putut trece neobservat în cel mai mare proiect de infrastructură, metroul din Drumul Taberei, un proiect de 220 milioane de euro. Astfel, numele lui Căşuneanu apare alături de cel al altor „regi“ ai lucrărilor de infrastructură din România precum Ovidiu Tender, Dan Besciu, Florea Diaconu, şi al unor giganţi internaţionali din construcţii. 

În martie, 20 de consorţii depuseseră documentaţia pentru licitaţia proiectului. Surpriza este participarea firmei Pa&Co International, patronată de Căşuneanu, în cadrul unui astfel de consorţiu. Omul de afaceri s-a alăturat lui Dan Besciu, proprietarul Euro Construct Trading ’98, şi firmei portugheze Soares da Costa. Licitaţia se află încă în faza de precalificare, „regii asfaltului“ din România cât şi cei din străinătate fiind încă în expectativă.

Menţinerea celor 1.200 de locuri de muncă şi a poziţiei pe piaţa construcţiilor de drumuri din România au reprezentat principala provocare în 2009 pentru Pa&Co International, companie deţinută de soţii Paulina şi Costel Căşuneanu. Firma a încheiat anul 2009 cu o cifră de afaceri de aproximativ 52 milioane euro şi un profit de şase milioane de euro. „Conjunctura economică nu a fost una favorabilă, mai ales când lucrezi cu statul“, spune Căşuneanu.

Considerat a fi unul dintre „regii asfaltului“, titulatură pe care o împarte cu Dorinel Umbrărescu, proprietarul Spedition UMB, datorită multitudinii de contracte de infrastructură pe care le derulează, Căşuneanu îşi simte ameninţat statutul de incapacitatea statului de a-şi onora plăţile. „Toţi te invidiază şi cred că ai dat marea lovitură, dar nimeni nu vede că a lucra cu statul înseamnă să îl creditezi, să apelezi la credite bancare pentru a putea să continui lucrări începute, pentru care nu mai sunt resurse bugetare“, afirmă omul de afaceri. El continuă, spunând că statul nu este deloc tolerant atunci când ai de plătit taxe sau TVA din facturi pe care nu le-ai încasat tocmai de la el. „Este un partener sigur, dar care schimbă regulile în timpul jocului. Lipsa de predictibiliate a mediului economic este o problemă cel puţin la fel de mare ca şi criza economică pe care o traversăm“, mai spune Căşuneanu. La 20 de ani după intrarea într-o afacere care l-a ajutat să clădească un adevărat imperiu financiar, Căşuneanu nu se vede renunţând în curând la firma pe care o conduce, şi îşi pregăteşte cei doi fii, Ionuţ şi Costel, să o preia.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii