FacebookTwitterLinkedIn

Reclamele TV pentru Cosmote au strâns 26.634 de puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în primul semestru al acestui an. Este cel mai mare buget de audiență din domeniul comunicațiilor și al treilea de pe piața de publicitate TV (după Procter&Gamble și Unilever). Volumul de audiență este mai mare cu 38,8% față de cel din anul trecut. (Pe baza audienței acumulate – GRP – clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.)

Orange a consumat un volum de 22.326 GRP’30 pe targetul urban, 18 – 49 de ani, în scădere cu 24,1% față de prima parte a anului 2012. (Ocupă locul 6 în topul general.)

Vodafone și-a mărit vizibiltatea pe televiziune cu 15%, acumulând 18.938 GRP’30 pe targetul comercial. (Se află pe poziția a opta în clasamentul general al advertiserilor.)

Romtelecom (locul 23) și-a redus „motoarele publicității” față de anul 2013 cu 47,6%. Volumul de audiență a fost de 11.130 GRP’30 pe targetul comercial.

Reclamele pentru serviciile RCS&RDS au acumulat 3.723 puncte de audiență. (Anul trecut, în perioada analizată, operatorul de cablu nu a consumat publicitate TV.)

La rândul său, UPC a strâns 1.635 puncte de audiență, în scădere cu 9,3% față de 2013. Este de așteptat ca în următoarele luni UPC să-și amplifice campaniile de promovare, mai cu seamă că va distribui televiziunea care deține drepturile TV pentru meciurile de fotbal din Liga 1.

„Forbes România” estimează că cei cinci jucători amintiți au investit în total circa 9,2 milioane de euro în publicitate TV, în primul semestru al acestui an.