Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Cosmin Rădoi: „Să mai lăsăm orgoliile de-o parte”

cosmin_radoi.JPG
În buna tradiție jurnalistică, fiecare an se încheie cu întrebarea (naivă, dar justificată) cum a fost anul? A doua curiozitate este cum va fi anul ce se apropie, mai greu sau mai ușor? „Forbes România” a renunțat la aceste două întrebări. Am adresat șapte întrebări pentru oamenii din businessul de comunicare. 

Cosmin Rădoi, Managing Director Graffiti BBDO

Forbes: Trei lucruri bune care s-au întâmplat agenției dvs. în 2013.

Cosmin Rădoi: În primul rând, este vorba despre oameni. Am pornit anul cu Bianca, Andreea, Vlad, Alex și Dan (unii mai vechi, alții mai noi în agenție), care au primit, fiecare,  roluri și poziții noi la inceputul lui 2013. Entuziasmul, pasiunea și energia cu care, împreună cu echipele lor, au abordat fiecare proiect, ne-au făcut să avem o rată de succes de 90% în pitch-urile în care am fost implicați în cursul anului.

În al doilea rând, e vorba despre work. Produsul nostru s-a maturizat în anii de criză, am devenit mai eficienți și, în acest fel, am devenit un exportator serios de servicii de creație și strategie. Avem contracte în derulare, atât in 2013 cât și pentru anul viitor cu firme din UK, Germania, Franța, SUA sau Olanda.

Nu în ultimul rând, confirmarea industriei. Suntem o agenție focusată pe eficiență de mai mulți ani și asta se vede în Effie Effectiveness Index 2013 unde ocupăm locul 12 din Europa, cea mai înaltă poziție din România. în acelasi timp, însă, nominalizarile si premiile primite la Cannes sau la Eurobest confirmă faptul că eficiența se poate împleti fericit cu creația bună chiar și pe vremuri de criză.

Forbes: Trei momente dificile prin care a trecut agenția dvs. în 2013.

Cosmin Rădoi: Alinierea a doi clienți tradiționali de rețea, Wrigley și Mars, la hub-ul regional ne-a afectat în prima parte a anului. De asemenea, decizia lui Alex, unul din cei doi CD, de a deveni expat în a doua parte a anului ne-a lăsat un gol.

Forbes: Trei lucruri bune care au avut loc pe piața de publicitate din România în acest an.

Cosmin Rădoi: Festivalul Effie, ajuns la a 10-a ediție, a devenit mai complex prin introducerea unor noi categorii, fiind în momentul de față adevăratul etalon al industriei de comunicare din România.

Școala IAA a organizat pentru prima oară modul 3, destinat nivelului de top management din piața de comunicare.

IAA și UAPR par mai îndrăznețe și mai decise în a-și asuma rolul de reprezentanți și de influențatori pozitivi ai industrie noastre.

Forbes: Trei lucruri care v-au enervat pe piața de publicitate din acest an.

Cosmin Rădoi: Cred că reglementările într-o industrie pot fi o cale spre progres, atât timp cât sunt agreate de toți stakeholder-ii. Deciziile unilaterale și măsurile artificiale, care nu au legătură cu business-ul, cum este cazul cu OUG 25, afectează industria noastră și îi opresc calea naturală de dezvoltare. OUG 25 face cât trei lucruri.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client nou să facă în 2014?

Cosmin Rădoi: Să aibă curaj.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client vechi care intenționează să-și taie bugetul de comunicare în 2014?

Cosmin Rădoi: Să se gândească la faptul că peste doi-trei ani tot el va culege roadele a ceea ce seamănă acum.

Forbes: Ce v-ați dori să se întâmple pe piața de publicitate în 2014?

Cosmin Rădoi: Să mai lăsăm orgoliile de-o parte. Până la urmă, să nu uitam că traim în simbioză. Ce-l afectează pe unul ajunge să-l afecteze și pe celălat, fie negativ, fie pozitiv.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii