Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Sănătate |
|

Coronavirus. 10 sfaturi pentru gestionarea anxietății pe timpul pandemiei

Dacă în acest moment simți că ai un nivel ridicat de anxietatea, nu ești singur. Pandemia de coronavirus ne afectează viața de zi cu zi în diverse moduri, iar lucrurile se schimbă într-un ritm atât de rapid încât este imposibil să știm la ce să ne așteptăm în continuare.
Anxietate

Indiferent că ai copiii acasă pe o perioadă nedefinită sau nu ești sigur dacă va supraviețui mica ta afacere, gestionarea anxietății este esențială pentru a lua cele mai bune decizii posibile pentru tine și familia ta. Iată 11 strategii care te pot ajuta să faci față anxietății pe timpul pandemiei, potrivit Amy Morin, psihoterapeut și autor de bestselleruri internaționale via businessinsider.com.

1.Creează-ți un program

Rutina zilnică îți poate fi perturbată în mai multe feluri. Indiferent dacă lucrezi de acasă sau nu mai poți merge la sală, lipsa de structură în fața incertitudinii te face să te simți și mai anxios. Așadar, în fiecare seară, stabilește-ți programul pentru ziua următoare. Neapărat, include activități sănătoase în program și notează ce poți face în fiecare oră din zi – inclusiv lucruri precum exercițiile fizice, gătit, sunat prieteni, curățenie și muncă.

2.Limitează consumul mass-media

Nu lăsa televizorul aprins în fundal și evită să ”răsfoiești” continuu rețelele de socializare. E dovedit științific, consumul exagerat de mass-media provoacă anxietate (chiar și în perioade bune). Prin urmare, deși este important să fim la curent cu ce se întâmplă în jurul nostru, consumul media de dimineață până seară nu este necesar (și nici sănătos). Încearcă să alegi momentul din zi pentru a afla care sunt noile știri – dimineața și, din nou, seara, de exemplu, iar în restul timpului să reziști în fața nevoii de a urmări nouățile.

  1. Alege cu atenție sursele de informare

Cercetările arată că starea de bine este influențată și de tipul de mass-media consumat. Atât de mult o influențează încât poate menține o persoană în siguranță.

În urma unui studiu din 2009, care a examinat modul în care mass-media australiană și suedeză au raportat despre pandemia de gripă H1N1, s-a constatat că ambele canale de media au comunicat cu exactitate riscul de îmbolnăvire. Totuși, presa suedeză s-a concentrat pe informații despre prevenție și tratare, iar presa australiană a ales să vorbească, în mare parte, despre demersurile greșite ale autorităților publice din timpul epidemiei. Înainte de focar, ambele țări aveau rate similare de vaccinare. După focar, rata de vaccinare a fost de 60% în Suedia și de 18% în Australia.

Drept concluzie, alege cu atenție canalele de comunicare pe care să le urmărești. Alege-le pe cele care comunică acțiuni concrete și sănătoase, în defavoare celor care abordează o perspectivă prăpăstioasă. Acest lucru te poate ajuta să te simți mai bine și să acționezi pozitiv.

  1. Fă mișcare

Într-adevăr, cu atâtea săli de sport închise și măsuri stricte de distanțare socială, poate fi greu să te mobilizezi pentru mișcare. Însă activitatea fizică reduce mult anxietatea. Apropo, chiar dacă orice tip de exercițiu contribuie la o stare generală mai bună, s-a dovedit că antrenamentele de forță sunt eficiente în special în reducerea anxietății. Folosește-te de gantere sau greutatea corpului. Antrenează-te zilnic și îți vei întări nu doar mușchii fizici, ci și cei mentali.

  1. Dă nume emoțiilor

Emoțiile, în special cele negative, sunt supărătoare prin durata și intensitatea lor. Însă, s-a dovedit științific că simpla etichetare a emoțiilor reduce intensitatea acestora. Preț de un minut, încearcă să-ți identifici stare de mai multe ori pe zi. Cum te simți? Nerăbdător? Copleşit? Frustrat? Trist? Confuz? Orice simți este OK. Recunoașterea, mai degrabă decât negarea, te poate ajuta să mergi mai departe.

  1. Echilibrează îngrijorările cu logica

Este normal ca în această perioadă să te confrunți cu sentimente intense. Acestea duc la o tot felul de gânduri inutile și chiar catastrofale care îți pot alimenta anxietatea. Așadar, echilibrează emoțiile cu logica. Aruncă o privire asupra faptelor. Și când începi să crezi că lumea se termină sau nu poți trece prin asta, reamintește-ți că pandemiile se termină, economiile revin și oamenii supraviețuiesc.

7.Argumentează contrariul

Când îți vin în cap gânduri de genul: „Coronavirusul îmi va distruge afacerea” sau „Nu sunt în stare să fac față acestei situații”, începe să-ți aduci  contra-argumente. Scopul nu este să te minți că totul este perfect, ci să te ajuți să vezi că există șanse ca lucrurile să meargă bine sau să fie mai bune decât îți imaginezi.

8.Rămâi conectat social

Din fericire, tehnologia ne permite să rămânem conectați chiar și la distanță. Nu e același lucru ca interacțiunea face-to-face, dar avantajele pe care le oferă sunt uimitoare. Dacă nu ai prieteni apropiați sau membri de familie cu care să interacționezi în această perioadă, găsește – pe grupuri de Facebook, de exemplu – persoane cu care poti vorbi. Asigură-te doar că discuția nu se îți alimentează anxietatea.

  1. Concentrează-te asupra lucrurilor pe care le poți controla

Cu cât te concentrezi mai mult asupra lucrurilor pe care nu le poți controla – precum răspândirea coronavirusului sau închiderea afacerilor – cu atât te vei simți mai anxios. Prin urmare, concentrează-te pe ce poți controla, cum ar fi: măsuri de a rămâne în siguranță, cum îți petrec timpul și cum gestionezi banii. Sentimentul de control te va ajuta să câștigi pace interioară.

  1. Externalizează-ți anxietatea

Anxietatea poate fi cauzată de factori externi care nu sunt în controlul tău. E important să poți recunoaște cum te afectează și cum poți lupta cu ea. Decât să spui: „Mă simt îngrozitor”, reamintește-ți că „Anxietatea încearcă să mă facă să mă simt îngrozitor”. Vizualizarea anxietății ca forță externă te poate ajuta să găsești modalități de combatere a acesteia, precum somnul sau exercițiile fizice.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii