FacebookTwitterLinkedIn

„Criza economică va avea ca baza o criză a consumului, generată de lipsa de confort și încredere a consumatorului în viitor. Asta va duce la o depresiune economică care nu va avea ca bază inflația în prima ei fază. Ea va fi caracterizată de deflație, ceea ce va pune o problemă extrem de mare statelor care se împrumută agresiv, așa cum este România, la procente neeficiente” a declarat CEO-ul Adrem a reINVENTAREA României.

Cu toate astea, Corneliu Bodea crede în antreprenorii români și în capacitatea lor de a se „descurca” în această perioadă, tocmai pentru că „noi suntem antrenați să acționăm într-un mediu total nepredictibil”. O condiție esențială pentru asta este însă câștigarea încrederii consumatorului, punctează Bodea.

În opinia CEO-ului Adrem, statul a sprijinit prea puțin capitalul autohton, inclusiv în zonele performante altădată de export, astfel că „am pierdut în majoritatea domeniilor, inclusiv piața din România care este dominată de actori și investitori străini”. Statul ar trebui să susțină acele produse cu tradiție, cum ar fi cele din sectorul agricol sau farmaceutic, și să facă din ele branduri puternice care să fie consumate de români și, de ce nu, și de străini.

În privința conlucrării în mediul de business, necesară acum mai mult ca oricând, CEO-ul Adrem spune că ADN-ul românesc este caracterizat de competiție și individualism, de dorința fiecăruia de a fi mereu în fața celuilalt și că această caracteristică nu se va schimba indiferent ce va fi.

Această criză este o „ocazie unică” pentru a face totul mai simplu, pentru a învăța și progresa, pentru a conștientiza că nu avem nevoie de atât de multe resurse. „De ce atât de complicat, de ce nu mai simplu… eu aș schimba totul” concluzionează Corneliu Bodea.

https://www.facebook.com/forbesromania/videos/2605718093078329