Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Reinventarea României |
|

Cornel Amariei, CEO .lumen – Glasses for the Blind, Silvia Stegaru, Co-Founder & President Codette, Daniel Crăciun, CEO & Founder Lensa, Cristian Tamaș, Co-Founder & CMO TypingDNA și Ruxandra Manea, Fondator Educarium au vorbit despre modelul educațional de succes pentru generațiile viitoare

În cadrul unei noi ediții a emisiunii reINVENTAREA României Cornel Amariei, CEO .lumen - Glasses for the Blind, Silvia Stegaru, Co-Founder & President Codette, Daniel Crăciun, CEO & Founder Lensa, Cristian Tamaș, Co-Founder & CMO TypingDNA și Ruxandra Manea, Fondator Educarium au vorbit despre modelul educațional de succes pentru generațiile viitoare și au explicat cum s-au resimțit aceste prime șase luni din noul context de business impus de efectele pandemiei de coronavirus.
 aboneaza-te
shutterstock_398756983

Mai mult, speakerii au dezbătut un subiect pe cât de important, pe atât de sensibil: cum ar trebui să arate sistemul educațional pentru a pregăti generațiile viitoare.

Cornel Amariei, CEO .lumen – Glasses for the Blind a explicat că toată această perioadă de „lockdown” nu a făcut altceva decât să hrănească creativitatea tuturora prin situațiile noi pe care ni le-a impus într-un timp foarte scurt. „Astfel de situații îți schimbă credințele experiențelor de rutină și ajungi să-ți hrănești creativitatea, să îmbrățișezi diversitatea, că de fiecare dată când te afli în situații noi încep să-ți vină și foarte multe idei”.

Cornel Amariei este de părere că românii au un mare avantaj din acest punct de vedere, deoarece istoria demonstrează că de-a lungul timpului poporul român și-a pus în valoare această calitate: creativitatea. „Suntem un popor creativ, incredibil de creativ, întotdeauna am găsit motivații ca să ne descurcăm. Un lucru bun. Însă suntem efectiv oribili în a transforma ideile în impact, nu știm să ne adaptăm pieței, pe scurt, nu știm să facem business. Se pare că nu am avut timp 30 de ani ca să învățăm asta”, a mai punctat CEO .lumen – Glasses for the Blind.

La rândul său, Silvia Stegaru, Co-Founder & President Codette consideră că ultimele șase luni din „noua normalitate” impuse de pandemia de coronavirus au reprezentat o tranziție ușoară a activității, dar nelipsită de provocări.

„Ce ne-a rănit însă într-adevăr a fost că am fost privați de organizarea/participarea la evenimentele offline. Desigur, le-am relocat în spațiul online, însă nu poți spune că este același lucru. Este nevoie de comunicare la nivel face to face pentru că nu putem comunica numai în scris, căci există riscul ca mesajul tău să fie intrepretat greșit. Trebuie să ne vedem la față, să comunicăm și prin gesturi, expresii ale feței. Pentru că e important ca atunci când comunicăm, să ne apropiem, nu putem să facem asta prin intermediul telefoanelor sau ale laptopurilor, astfel putem să ne aliniem mult mai facil la același sistem de valori, același nivel de principii pentru a ajunge să avem același țel”.

În opinia acesteia, toți cei care-și doresc să pună pe picioare un business, înainte să treacă la treaba, ar trebui să își găsească un mentor. „Faptul că generațiile gândesc diferit nu înseamnă că unele sunt mai mult pregătite și altele mai puțin. Dacă ți-ai propus să-ți deschizi un business, este important ca înainte, să discuții, să asculți povestea de business a oamenilor de dinaintea ta. Să folosim oamenii înaintea tehnologiei!”

Daniel Crăciun, CEO & Founder Lensa a recunoscut în aceeași ediție a emisunii reINVENTAREA României că „planul spontan provocat de pandemie a fost cu mult mai bun decât cel planificat inițial”.

Pentru noi a fost o perioadă foarte interesantă mai ales că sunt genul de persoană care consideră că orice problemă are o rezolvare la un moment dat, trebuie doar să o cauți. La începutul declanșării pandemiei exista o panică în mediul de afaceri: gata, trebuie să facem restructurări, trebuie să tăiem salariile ca să reducem costurile. Și, mi-am zis: stop. Eu nu voi face ce face toată lumea, o să încerc să caut soluții și să fac lucrurile altfel”.

A fost momentul în care, CEO & Founder Lensa a ales să stea acasă două zile pentru a găsi cele mai bune soluții. Planul a constat în a pune top managementului său o serie de întrebări, iar multe dintre răspunsurile oferite au reprezentat însăși soluția.

De cealaltă parte, Cristian Tamaș, Co-Founder & CMO TypingDNA a ținut să sublinieze faptul că acesta este momentul oportun ca să se profite de „boom-ul” din zona online.

„Înainte de apariția acestui virus, se miza pe încrederea câștigată în întâlnirile fizice, însă nu trebuie să neglijăm oportunitatea acestei evoluții din online. Este necesar să mizăm pe acest aspect și pe viitor să-l fructificăm mult mai eficient”, a punctat Cristian Tamaș.

Potrivit acestuia, putem dezvolta comunicarea de business pe acest segment, al online-ului prin organizarea de meeting-uri sub acest format și la nivel nu doar național, acum e mult mai facil să ne conectăm cu potențialii parteneri din afara țării. Online-ul reprezintă un avantaj pentru toate business-urile dacă i se acordă importanța cuvenită.

Iar Ruxandra Manea, Fondator Educarium a concluzionat că modelul românesc al școlii este cu siguranță unul care se pliază pe modelul industrial. „Noi, practic, acum, în școală, creștem elevi pentru modelul industrial, atunci când elevii/studenții ieșeau în piața muncii și se duceau direct în fabrică, atunci când era nevoie să fie obedienți. Era nevoie ca munca lor să fie una standardizată, să fie disciplinați, punctuali, motiv pentru care toate acele calități erau crescute în acest spirit și care sunt și în prezent. În acest moment, ne îndreptăm clar spre o economie digitală ce are la bază creativitatea și, în acest caz, este nevoie de cu totul și cu totul alte abilități și este important ca școala să înțeleagă acest lucru și să le cultive încă de la bun început”.

Potrivit acesteia, sistemul educațional românesc este încă departe de a oferi un astfel de model de școală, iar acest decalaj se poate observa în raport cu modelul oferit de instituțiile de învățământ de peste hotare, iar soluția ca acest decalaj să nu se adâncească și mai mult este reformarea sistemului școlar.

 

 

#NewGeneration: Care este factorul transformațional ce definește cel mai bine noua generație?

Live pe Forbes Romania a cincisprezecea ediție din Seria de evenimente Forbes reINVENTAREA României! Discutăm despre ce trebuie să facă diferit noua generație alături de: * Cornel Amariei – CEO .lumen – Glasses for the Blind* Silvia Stegaru – Co-Founder & President Codette* Christian Tamas – Co-Founder & CMO TypingDNA* Daniel Crăciun – CEO & Founder Lensa* Ruxandra Manea – Fondator Educarium Parteneri strategici: BMW România, Carrefour, Immofinanz, Teilor, Rompetrol, Chronolink, Catena – Farmacia InimiiCafeaua oficială: NespressoPartener principal: CEC Bank Partener media: Mindspace #ForbesReinvent #ForbesRomania #ReinventareaRomâniei #ForbesEvents #ForbesReinventareaRomâniei #NewGeneration #ReinventareaRomaniei #frr

Publicată de Forbes Romania pe Miercuri, 2 septembrie 2020

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii