Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Corina Popescu, director general Electrica: Doar prin susținerea companiilor afectate putem asigura continuitatea la nivelul întregii economii

Corina Popescu, director general Electrica, atrage atenția că doar prin susținerea companiilor afectate de criza generată de noul coronavirus putem asigura continuitatea la nivelul întregii economii, în contextul în care state precum Germania, Franța, Italia și Spania au alocat fonduri substanțiale pentru susținerea mediului de afaceri.
078 lectii Corina Popescu

Forbes: Ce decizii de business a luat compania pe care o conduceți de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Corina Popescu: Toate companiile din cadrul Grupului Electrica au adoptat un plan de măsuri speciale pentru buna desfășurare a operațiunilor și asigurarea continuității în alimentarea cu energie electrică, în contextul pandemiei de Coronavirus.

Monitorizăm în permanență evoluția situației și, în concordanță cu deciziile autorităților, ne adaptăm rapid planul de acțiune.

Ținând cont de specificul activității, fiecare companie din cadrul Grupului Electrica are un plan de reziliență, care cuprinde o gamă variată de măsuri ce asigură continuitatea operațională, esențială în astfel de situații.

Suntem, în primul rând, preocupați de sănătatea clienților, partenerilor și angajaților noștri și, de aceea, încă de la debutul acestei situații, am adoptat măsuri speciale de protecție, precum și de limitare a unei potențiale extinderi a Covid-19.

Referitor la deciziile de business, fără să intru în detalii, pe baza mapării proceselor și activităților critice la nivelul fiecărei companii operaționale din Grup, am desemnat rolurile critice, am asigurat back-up și am definit anumite scenarii de business în funcție de evoluția situației din mediul extern companiei. Totodată, am reevaluat, din această nouă perspectivă, resursele și am elaborat un plan de acțiuni de reziliență pentru fiecare scenariu în parte.

Eforturile din ultima perioadă în direcția automatizării unor procese, a digitalizării ajută enorm în astfel de situații extreme. Astfel, am putut să încurajăm clienții să folosească modalități de relaționare indirecte, on-line sau telefonic, pentru soluționarea diverselor solicitări, și să apeleze la metodele de plată on-line. Contul MyElectrica, internet banking și mobil banking reprezinta modalități alternative de plată pentru facturile de energie electrică sau gaze naturale.

Forbes: Care sunt măsurile pe care le-a luat Electrica în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Corina Popescu: Punem în centrul acțiunilor noastre sănătatea angajaților, implementând cu strictețe toate măsurile și recomandările emise de autoritățile publice. În prima fază, s-a mizat foarte mult pe prevenție, iar primul pas a fost să comunicăm proactiv la nivelul întregului Grup și, totodată, să acționăm rapid în direcția instruirii în legătură cu măsurile care trebuie luate.

Am intensificat operațiunile de dezinfectare a spațiilor de lucru și am suplimentat cantitățile de produse dezinfectante disponibile în toate locațiile noastre, ceea ce nu e deloc simplu ținând cont că avem peste 8000 de angajați, fără să luam în calcul partenerii și colaboratorii, aproximativ 3,8 milioane de utilizatori, iar operațiunile noastre acoperă aproape jumătate din teritoriul României.

Suntem în contact permanent cu angajații noștri pentru a determina evoluția răspândirii virusului și am implementat o serie de măsuri pentru a preveni o potențială răspândire în rândul acestora, printre care: limitarea sau suspendarea temporară a accesului în anumite locații, inclusiv în centrele de relații cu clienții, anularea întâlnirilor și deplasărilor neesențiale, intensificarea acțiunilor privind igiena personală și la locul de muncă, precum și implementarea conceptului de telemuncă acolo unde a fost posibil. Acolo unde sunt cazuri deosebite, de carantină sau autoizolare, clienții sunt rugați să ne informeze, pentru a pune în aplicare procedurile de intervenție în condiții speciale. La acest capitol colaborăm îndeaproape cu autoritățile locale și centrale.

Forbes: Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioadă de timp pentru a atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?

Corina Popescu: Această problemă de sănătate globală are impact în mai multe industrii, dacă nu chiar în toate, și, pentru ca această problemă să fie gestionată, avem nevoie rapid de un plan de acțiune coordonat cu măsurile adoptate la nivel european.

Uniunea Europeană a anunțat un plan de susținere cu 25 de miliarde de euro pentru atenuarea efectelor negative ale situației asupra economiei țărilor membre UE, iar state precum Germania, Franța, Italia și Spania au alocat fonduri substanțiale pentru susținerea mediului de afaceri.

Și România a anunțat o serie de măsuri pentru sprijinirea mediului economic, și suntem de părere că doar prin susținerea companiilor afectate putem asigura continuitatea la nivelul întregii economii.

Planul Guvernului ar trebui să urmărească păstrarea echilibrelor socio-economice și fiscal-bugetare, și ar trebui să cuprindă acțiuni concrete care să vizeze, în primul rând, cele mai afectate sectoare, printre care transporturile, turismul și retail-ul, în care operează foarte multe companii mici și mijlocii.

Sectorul energetic este, în acest moment, esențial pentru economie și suntem conștienți de această responsabilitate. În primul rând, în astfel de momente, trebuie să fim uniți. Acum, în prima linie a “frontului” se află personalul medical, pe care am încercat să-l sprijinim și noi prin intermediul unei campanii inițiate de Crucea Roșie. Au facut-o și alte companii mari, dar și oameni simpli și sper să o facă tot mai mulți. Pierderile economice se pot recupera, viețile oamenilor însă…

Forbes: Care sunt scenariile posibile pe care le vedeți pentru compania dumneavoastră dacă epidemia continuă și/sau ia amploare? Dar pentru întreaga economie românească?

Corina Popescu: Încă de la primele semne ale acestei pandemii, ne-am pregătit și am luat rapid măsuri. În acest moment, operațiunile noastre se desfășoară în condiții normale și nu există un risc în ceea ce privește continuitatea în alimentarea cu energie electrică.

Cu toate acestea, monitorizăm permanent evoluția situației și facem toate demersurile necesare pentru a ne asigura că, în cazul unor schimbări majore, vom putea continua să ne desfășurăm activitatea astfel încât clienții noștri să fie afectați într-o măsură cât mai mică.

Electrica este o companie listată și, de aceea, nu aș vrea să fac speculații în ceea ce privește evoluția situației și, implicit, a economiei, însă eu sunt încrezătoare că, printr-o mobilizare masivă, spirit civic și o bună organizare, vom depăși momentele grele și lucrurile vor reintra pe făgașul normal într-un interval de timp rezonabil.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii