Cautare




, Contributor

Shopping |
|

Coolhunting: Cointreau și istoria chioșcurilor pariziene

kiosque_2_cocktails_citrons.jpg
La începutul secolului trecut, Édouard Cointreau, creatorul lichiorului de portocale dulci cu același nume, venea cu o idee ingenioasă de prezentare a băuturii sale, care tocmai începuse să se bucure de o popularitate remarcabilă în rândul francezilor.

Considerat pe bună-dreptate un vizionar al ceea ce în zilele noastre numim „publicitate”, Cointreau a transformat sticla emblematică, de culoarea chihlimbarului, într-un chioșc mobil folosit pentru degustări, cu care a ajuns să călătorească din Paris și Moscova până în Bruxelles și Madrid.

Fiind inițial proiectate pentru delectarea clasei burgheze, chioșcurile ca elemente stradale au reprezentat mereu apanajul muzicienilor, al fanfarelor, al dansatorilor, dar și al momentelor de liniște într-o zi agitată. Primul a fost construit în 1786, în Jardin de Plantes, din Paris, de către Verniquet, iar în prezent marile orașe numără nenumărate repere de arhitectură sub forma unor chioșcuri vechi, diafane și fermecătoare.

Și chioșcul legendar al lui Édouard Cointreau continuă să existe în Paris, celebrând anul acesta cea de-a 150-a aniversare, în ton cu o nouă ediție limitată, numită Le Kiosque Cointreau Fizz: cupola se rotește, dezvăluind sticla Cointreau, alături de două pahare elegante, totul asortat cu mici cărți poștale decorate cu desene în creion, ilustrând viața agitată a Parisului.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii