FacebookTwitterLinkedIn

ContentSpeed a realizat o analiză a evoluției vânzărilor a 100 de magazine online care folosesc platforma companiei, pentru a vedea care fost principalele tendințe care s-au remarcat în weekend-ul de Black Friday, pe fiecare categorie de produse în parte.

Potrivit datelor companiei, chiar dacă doar o parte dintre magazinele online au rulat promoții speciale, s-a văzut o creștere a volumului de comenzi pentru majoritatea magazinelor analizate, demonstrând apetitul românilor pentru shopping în această perioadă.

„Dacă analizăm ponderea procentuală a numărului de comenzi generate de fiecare nișă, câștigă detașat, cu 63%, Frumusețe & Sănătate. Este o cifră foarte importantă pentru că, dacă analizăm comparativ numărul comenzilor generate de fiecare nișă în ultimele 30 de zile excluzând comenzile de Black Friday, vom observa că diferența dintre primele două locuri e mult mai mică – 29% pentru Frumusețe și 23% Hobby. Concluzia e că produsele din gama de frumusețe, parfumerie și dermato-cosmetice se pretează foarte bine pentru campanii de Black Friday. Pentru aceste nișe, campaniile de Black Friday au generat o creștere a numărului de comenzi cu aproximativ 30%. Din punct de vedere al valorii comenzilor, din nou, nișa de Frumusețe & Sănătate a înregistrat cele mai mari creșteri și cea mai mare pondere a valorii comenzilor de Black Friday din totalul vânzărilor din ultima lună”, declară Doina Vîlceanu, Business Development Manager în cadrul ContentSpeed.

În condițiile în care toate nișele au raportat vânzări în creștere în această perioadă, chiar dacă au avut sau nu promoții speciale, Doina Vîlceanu le recomandă retailerilor să deruleze campanii similare indiferent de tipul de produse comercializate pentru a profita de frenezia vânzărilor.

„În următoarele săptămâni se cumpără cadouri pentru sărbătorile de iarnă. Dacă nu doresc să intre în bătălia pe trafic, retailerii se pot concentra doar pe campanii speciale de Moș Nicolae și Crăciun. Trimestrul IV aduce o creștere a vânzărilor de peste 30%, iar campaniile speciale sunt oportunități de neratat pentru creșterea veniturilor și a numărului de clienți. Dacă au și o strategie de fidelizare, anul 2019 va arăta și mai bine”, subliniază Doina Vîlceanu.

Potrivit datelor analizate de ContentSpeed, în categoria Frumusețe & Sănătate au fost incluse magazinele online care vând produse cosmetice, parfumuri, produse bio și farmaciile online. Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 209 lei. Comanda record a avut o valoare de 2.993 lei. Datele arată că 15% dintre comenzi au fost achitate online cu cardul, în timp ce 70% din trafic a fost generat de pe dispozitivele mobile.

Electro&IT – electronice și electrocasnice mici și mari. Au fost analizate vânzările mai multor retaileri, iar pe acest segment a fost înregistrată cea mai mare valoare a coșului mediu de cumpărături: 1.129 lei. Aproximativ 52% din trafic a fost generat de pe mobil, iar 14% din clienți au preferat plata cu cardul.

Auto & Industriale – anvelope, jante și accesorii auto, echipamente industriale. Valoarea medie a coșului de cumpărături pe mediu 719 lei. Cea mai mare comandă a fost în valoare de 59.000 lei cu 103 produse distincte și 1.772 de bucăți. 49% din trafic a fost generat de pe dispozitivele mobile, iar 7% din plăți au fost efectuate cu cardul.

Fashion – haine, încălțăminte și bijuterii. Valoarea coșului mediu a fost de 275 lei. Circa 69% din vizitatori au folosit dispozitivele mobile, iar plățile online au acoperit 12% din total.

Copii & Jucării – produse de puericultura, haine de copii și multe jucării. Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 210 lei, circa 16% din plăți fiind făcute cu cardul. Aproximativ 68% din trafic a venit din segmentul mobil.

Hobby & Sport: coșul de cumpărături a avut o valoare medie de 211 lei. Circa 69% din trafic a venit de pe mobi, iar 11% din plăți au fost efectuate cu cardul

În categoria Casă și Grădină au fost incluse tot ce înseamnă decorațiuni interioare dar și scule și unelte și materiale de construcții. Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 579 lei. 54% din vizitatori au folosit dispozitivele mobile, iar 11% au plătit cu cardul.

FMCG –  Coșul de alimente online s-a ridicat la 295 lei. Valoarea crescută este dată de băuturile fine. 70% trafic a venit de pe dispozitive mobile și iar plata cu cardul a fost preferată de circa 18% dintre cumpărături.