
Campaniile de promovare ale celor patru mari producători de bere din România au obținut un volum de 101.379 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în perioada 1 ianuarie – 15 decembrie 2014, în creștere cu 28% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Creșterea cu două cifre procentuale a bugetului de audiență poate fi explicată pe seama încurajării consumului (responsabil) de bere în România, consum care a înregistrat un recul în ultimii ani, dar și datorită desfășurării CM de Fotbal din Brazilia, un eveniment sportiv de mare audiență (masculină).
Heineken România, care deține printre altele brandurile Golden Brau, Bucegi, Silva, Heineken, Silva, Ciuc Premium, a acumulat pentru campaniile de promovare pe care le-a comandat pe TV un volum de 50.271 puncte de audiență (Gross Rating Points) pe targetul comercial, cu 61,3% mai mare decât cel din aceeași perioadă a anului trecut.
Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Point – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni.
Bergenbier S.A. a adunat pentru campaniile sale de promovare un buget de 21.658 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 22,9% față de 2013. Bergenbier S.A. operează brandurile Bergenbier, Stella Artois, Noroc, Staropramen și Beck’s.
Ursus Breweries este singurul producător de bere care și-a diminuat consumul de publicitate TV față de 2013: -7,2%. Volumul său de audiență a fost de 21.288 GRP’30 pe targetul comercial. În portofoliul Ursus Breweries se află, printre altele, brandurile Timișoreana, Ursus, Ciucaș, Grolsch și Peroni Nastro Azzurro.
Volumul de audiență obținut pentru mărcile deținute de United Romanian Breweries Bereprod (URBB) a fost cu 9,7% mai mare față de cel din 2013. Acesta s-a ridicat la 8.161 GRP’30 pe targetul comercial. URBB are mărcile Tubor, Holsten, Carlsberg și Skol.