Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Consumul de publicitatea pe televiziunile de sport – trimestrul I 2018

Toate cele șapte televiziuni de sport, cuprinse în sistemul național de măsurare a audienței TV, au înregistrat creșteri ale bugetelor de publicitate în primul trimestru al acestui an. Este o dovadă că nișa de sport a câștigat încrederea investitorilor în publicitatea TV. Chiar și în sezonul rece.
 aboneaza-te
bere televiziune

În primele trei luni ale acestui an, nișa televiziunilor de sport (inclusiv Pro X, care difuzează filme și programe de divertisment) a furnizat clienților publicitari un volum de 17.663 puncte de audiență (GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Bugetul este mai mare cu 25% față de cel înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut. Acesta reprezintă 3% din bugetul total livrat de piața TV din România, în intervalul de timp amintit.

Pe baza punctelor de audiență – Gross Rating Points (GRP’30) – clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni. GRP-ul pe targetul comercial este „marfa” tranzacționată, la prețurile reglate de cerere și ofertă (Cost Per Point – CPP).

Jocurile Olimpice de Iarnă de la PyeongChang, desfășurate în această perioadă, n-au influențat major această creștere. Eurosport 1 și Eurosport 2, care au transmis întrecerile din Coreea, n-au obținut creșteri de audiență notabile în România, pentru că puțini telespectatori sunt interesați de sporturile de iarnă. Totuși, bugetele de audiență pe cele două canale au crescut cu 23,8%, respectiv 106,4% față de iarna 2017. Asta înseamnă că frecvența reclamelor difuzate a fost mai mare, la o audiență care n-a cunoscut valorile crescute.

Liderul nișei este DigiSport 1 (RCS&RDS), cu un volum de audiență de 6.959 GRP’30 target comercial, în creștere cu 13,6% față de trimestrul I 2017.

Celelalte canale de sport au înregistrat următoarele creșteri de audiență: Pro X (6,8%), DigiSport 2 (102,2%), Telekom Sport 1 (48,4%) și Telekom Sport 2 (268,6%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii