Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Consumul de publicitatea pe televiziunile de sport – trimestrul I 2018

Toate cele șapte televiziuni de sport, cuprinse în sistemul național de măsurare a audienței TV, au înregistrat creșteri ale bugetelor de publicitate în primul trimestru al acestui an. Este o dovadă că nișa de sport a câștigat încrederea investitorilor în publicitatea TV. Chiar și în sezonul rece.
bere televiziune

În primele trei luni ale acestui an, nișa televiziunilor de sport (inclusiv Pro X, care difuzează filme și programe de divertisment) a furnizat clienților publicitari un volum de 17.663 puncte de audiență (GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Bugetul este mai mare cu 25% față de cel înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut. Acesta reprezintă 3% din bugetul total livrat de piața TV din România, în intervalul de timp amintit.

Pe baza punctelor de audiență – Gross Rating Points (GRP’30) – clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni. GRP-ul pe targetul comercial este „marfa” tranzacționată, la prețurile reglate de cerere și ofertă (Cost Per Point – CPP).

Jocurile Olimpice de Iarnă de la PyeongChang, desfășurate în această perioadă, n-au influențat major această creștere. Eurosport 1 și Eurosport 2, care au transmis întrecerile din Coreea, n-au obținut creșteri de audiență notabile în România, pentru că puțini telespectatori sunt interesați de sporturile de iarnă. Totuși, bugetele de audiență pe cele două canale au crescut cu 23,8%, respectiv 106,4% față de iarna 2017. Asta înseamnă că frecvența reclamelor difuzate a fost mai mare, la o audiență care n-a cunoscut valorile crescute.

Liderul nișei este DigiSport 1 (RCS&RDS), cu un volum de audiență de 6.959 GRP’30 target comercial, în creștere cu 13,6% față de trimestrul I 2017.

Celelalte canale de sport au înregistrat următoarele creșteri de audiență: Pro X (6,8%), DigiSport 2 (102,2%), Telekom Sport 1 (48,4%) și Telekom Sport 2 (268,6%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii